Driven Säljare sökes till spännande bolag i Solna

Driven Säljare sökes till spännande bolag i Solna

Dina arbetsuppgifter

Är du en kundorienterad säljare som drivs av att göra affärer B2B? Då har vi möjligheten för dig.

Nu har du möjligheten att arbeta i ett sammansvetsat team bestående av drivna säljare. Du blir en del av en internationell koncern med stark lokal förankring och familjär kultur. I rollen som Account manager fokuserar du på försäljning av produkter och tjänster mot företag och organisationer med inriktning mot nya kunder. Du säljer produkter från vårt Office segment d.v.s. kundanpassade lösningar inom postala processer och kundkommunikation. Du trivs med att arbeta med telefonen som ditt viktigaste arbetsredskap där du arbetar självständigt med högt engagemang och med en hög aktivitetsnivå. I rollen som Account manager kommer du att hantera och äga hela säljprocessen där du ringer kunder, gör en behovsanalys, skickar offerter och följer upp kontinuerligt i hela säljprocessen.

Ansvarsområden:
  • Självständigt arbete där du utvecklar försäljningen hos en definierad kundportfölj samt prospekterar nya kunder via telefon
  • Uppnå egen säljbudget där du mäts på antal sålda produkter och omsättning
  • Samarbeta med övriga säljorganisationen sa° som kundsupport och back office för att utbyta relevant information om produkter, tjänster och kundernas behov
  • Samarbeta med våra produktspecialister och arbeta med service-och finansieringslösningar
Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir direkt anställd av vår kund. Vid anställning erbjuder vår kund: Stora möjligheter till att utvecklas i en framgångsrik verksamhet där du får stort inflytande på din egen lön och personliga framgång. Utöver en bra lön erbjuder de också en konkurrenskraftig pensionsplan, förmåner och roliga aktiviteter för alla anställda.

Din profil

Som person är du driven och motiverad samt bra på att bygga relationer och att göra snabba avslut. Du är trovärdig och ärlig i din framtoning mot kunder och kollegor. Du har erfarenhet av försäljning över telefon i B2B segmentet. Vi sätter dock stor vikt vid personliga egenskaper. Det är mycket viktigt att du arbetar strukturerat och är effektiv i ditt säljarbete. Du är van vid att upprätthålla din egen säljplanering och att ha många kundkontakter under en dag. En hög aktivitetsnivå är helt avgörande och det ska därför vara naturligt för dig att ha en hektisk vardag. Branschvana är meriterande. Svenska i både tal och skrift är ett krav.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Anna Magnusson på telefon 076- 869 30 48 eller anna@2complete.se

Om 2Complete

2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer- och specialister.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit sedan 2011.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Key Account Manager, Innesäljare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 6 dec 2019 (14 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mer information ges vid intervju