Dina arbetsuppgifter
Är du ute efter nästa utmaning inom IT-support? Just nu söker vi dig som är kommunikativ, gillar problemlösning och vill arbeta med IT-support på en inhouse-tjänst på Svensk Exportkredit (SEK). Detta är en spännande möjlighet för dig som är serviceminded, tycker om att hjälpa användarna med alla typer av problem, har någon typ av erfarenhet av IT-support sedan tidigare och vill utvecklas inom området. Låter det som något för dig?
På Servicedesk kommer du att hjälpa användarna med hjälp av telefon, mail och fjärrstyrningsverktyg. Servicedesk, som är en del av en omfattande IT-avdelning, hjälper sina kollegor inom SEK att se till att deras IT flyter friktionsfritt. Servicedesk hanterar allmänna IT-problem, behörigheter, mail, Office-365, applikationer, mobila IT-tjänster samt har ett inledande ansvar för den tekniska utrustning som står i företagets konferensrum.
Du kommer att tillhöra ett team på 3 personer som sitter tillsammans med IT i SEKs lokaler i centrala Stockholm. Arbetstiderna är helgfria vardagar mellan 08.30 och 17.00. Beredskap på kvällar och helger kan förekomma. Tjänsten är en inledande bemanningslösning där du arbetar som konsult via 2Complete hos SEK.
Din profil
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för teknik, som även tycker att det är kul att hjälpa de som inte har samma intresse. Service-känslan och viljan att vara tillgänglig och öppen är minst lika viktigt som din tekniska kompetens. SEK har en mycket avancerad IT-miljö och har ett stort internationellt ansvar. Din roll att hålla dina kollegors teknik flytande inom SEK är således mycket viktig. Du förstår att ett positivt bemötande, viljan att hjälpa och även felsöka och åtgärda fel går hand i hand i denna roll.
Förutom ditt stora intresse för teknik och IT tror vi att du läst tekniskt gymnasium eller har spenderat en stor del av din fritid framför skärmen. Du är envis inför tekniska problem och är inte rädd för att felsöka. Du inriktar dig främst på Microsofts operativsystem och är du bekant med Office-365, Azure AD, Teams eller liknande är det meriterande.
Vi ser gärna att du har någon arbetslivserfarenhet sedan tidigare, gärna inom support, helpdesk, servicedesk eller teknisk kundservice. För att vara framgångsrik i rollen behöver du kunna kommunicera på svenska och engelska obehindrat både muntligt och skriftligt.
Är det dig vi söker? Ansök idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Joel Claeson.
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.
Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.
2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.