Junior Account Manager till QOS IT i Stockholm

Junior Account Manager till QOS IT i Stockholm

Siktar du på att bli Account Manager? Har du 1-3 års erfarenhet inom försäljning, t.ex. av abonnemang eller inom detaljhandeln? Har du intresse för IT? Då kan detta vara jobbet för dig!

Vi är

QOS IT (Quality of Service IT Sweden AB) är det trevligaste företaget i vårt slag på den nordiska marknaden. Som multifasetterat IT-företag positionerar vi oss i en egen kategori för att hjälpa företag skapa mer tid för nya affärsmöjligheter och vi har förmånen att jobba med flera av de marknadsledande aktörerna inom ett flertal sektorer. Med åren har vi vuxit och nu är vi ett bolag med 14 anställda som expanderar kraftigt på den svenska marknaden.

Om tjänsten

Din roll hos oss skulle innebära att du jobbade direkt under vår säljchef, de primära arbetsuppgifterna skulle bestå i kundmöten, att ta emot offertförfrågningar och beställningar från våra avtalskunder.

I rollen ansvarar du för att:
  • Hitta möjligheter till nyförsäljning.
  • Skapa offerter utifrån kundönskemål.
  • Sammanställa kunddata och skapa rapporter.
  • Medverka vid nätverksmöten, så som BNI, Arndt’s eller liknande.
  • Delansvar för licensförsäljning.
  • Delansvar för försäljning vid inside-sales, bärbara och stationära datorer från bl. a. Apple, Lenovo och HP.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med kollektivavtal och avtalsenlig månadslön.

Om du är intresserad av att bli Account Manager så finns det goda chanser. Alla Quality of Service Team-medlemmar är idag personer som utvecklats och befordrats internt.

Vi söker

Det viktigaste för oss är att du har ett brinnande intresse att lära dig produkterna du säljer och att du har en god känsla för vad kunden vill ha. För att lyckas i rollen tror vi att du har följande erfarenheter och egenskaper:

Du är en driven person med 1-3 års erfarenhet av försäljning, gärna inom detaljhandeln eller försäljning av abonnemang. Du har en gymnasial, eventuellt en eftergymnasial utbildning.

Du gillar ett högt tempo och många bollar i luften, samt besitter en hälsosam dos tävlingsinstinkt. Du får gärna vara charmig och social. Vi ser gärna att du har körkort men det är inget krav. Ambitionen att bli Account Manager är ett plus.

Då vi är övervägande män bland övriga anställda, ser vi gärna kvinnliga sökande.

Vi erbjuder

I tjänsten ingår bl. a. mobil, friskvårdsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Vi har också kollektivavtal igenom Almega och IT & Telekomföretagen. Genom detta tillkommer också tjänstepensionsavsättningar.

Goda möjligheter för avancemang, utifrån din egen ambition.

Vi är centralt placerade vid Adolf Fredriks kyrka, nära Hötorget. Nära till många bra lunchrestauranger på bl. a. Drottninggatan. Vårt kontor är luftigt och delvis nyrenoverat. Då vi gör närbelägna besök, använder vi Uber. Vid kundbesök lite längre bort i Stockholmstrakten, använder vi vanligtvis bilpoolsbil.

Ansökan & mer information

För att ansöka, klicka på ”sök tjänst” och ladda upp ditt CV och personliga brev. Sista ansökningsdag den 30 september. OBS! Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

För frågor om tjänsten kontakta Magnus Hellmalm på magnus@qos.se eller 08-502 55 404.

För frågor om rekryteringsprocessen kontakta Ana Acosta på ana.acosta@roirekrytering.se eller 070-142 80 07.

Vi ser fram emot din ansökan!


Om QOS


Quality of Service IT Sweden AB är ett mindre företag med stora ambitioner. Vi har varit verksamma sedan 2005 och har vuxit från en person till mer än ett tiotal medarbetare. Vi är ett väl sammansvetsat gäng som alla har stor kärlek till IT och teknologi i de flesta former. Vi har ett litet säljteam, så du kommer få vara med och skapa något från grunden.

Se gärna mer på www.qos.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 28 okt (35 dagar kvar)