Hoppa till innehåll
EFO AB logotyp

Admin Manager

Admin Manager sökes till EFO

Har du erfarenhet från administration/receptionsarbete och enklare ekonomirelaterade arbetsuppgifter? Trivs du i en
roll där du är en nyckelspelare i kärnan av verksamheten och spindeln i nätet? Som Admin Manager ansvarar du för vår reception och andra kontorsadministrativa uppgifter. Du erbjuds en bred och varierande tjänst där arbetet omfattar en mängd olika kontaktytor. Detta är en roll med stort ansvar och förtroende där du har möjlighet att sätta din egen prägel. Du kommer ha en viktig funktion i en organisation som gör skillnad och du får möjlighet att arbeta med målinriktade kollegor som drivs av hållbar utveckling.

Om rollen

Som Admin Manager hos oss ansvarar du för att vårt kontor är i gott skick på daglig basis. I receptionen välkomnar du besökare, tar emot telefonsamtal och besvarar mail. Du ansvarar för beställning av kontorsmaterial, posthantering och liknande. Utöver detta arbetar du nära VD och ekonomiavdelningen, för mötesprotokoll och supporterar andra avdelningar i uppgifter såsom:

· Kvalitetssäkra processer

· Administrera avtal och ansökningar

· Handläggningsarbete till myndigheter, tull och frakt

· Kontaktstöd mot myndigheter i samband med handläggningsärenden och liknande

· Administration av anställdas reseräkningar och utlägg, behjälplig vid resebokningar samt ansvara för konferens/mötes bokningar

· Ansvara för leverantörsreskontra samt vara behjälplig vid kundfakturering samt bokslutsarbete

· Bistå ekonomifunktionen i arbetet med leverantörsgranskningar

Den vi söker

För denna roll är attityd och inställning avgörande – där vi premierar en "can do"-attityd och önskar att du har ett positivt och lösningsorienterat förhållningssätt. Vi tror att du är strukturerad, noggrann och en god kommunikatör som vågar komma med egna initiativ. Du är trygg i dig själv och lyhörd för andras behov samtidigt som du trivs i en självständig roll.

För att lyckas i rollen ser vi att du har

· Flerårig erfarenhet från en serviceinriktad och administrativ roll med stort eget ansvar

· Tidigare erfarenhet från arbete mot myndigheter

· Tidigare erfarenhet från enklare ekonomi/faktureringsarbete

· Van Office-användare

· Goda språkkunskaper i både svenska och engelska

· Det är meriterande om du har erfarenhet av Fortnox, Google Forms och Adobe Admin

Bli en del av oss

Vi är ett mindre bolag med familjär arbetsmiljö och nära till besluten i en organisation som brinner för hållbar utveckling. Samarbete, flexibilitet och positiv energi präglar vårt kontor. På våra fredagsfrukostar ljuder höga skratt och vi bidrar alla ett gott samarbetsklimat och deltar gärna på våra regelbundna teamaktiviteter.

Utöver trevliga kollegor erbjuds du

· En central roll i att säkerställa trivsel på kontoret

· Marknadsmässig lön

· Sjukvårdsförsäkring

· Generösa pensionsavsättningar

· Friskvårdsbidra m.m.

Om oss

EFO AB grundades 1975 som ett joint venture mellan 10 av Sveriges energiföretag. EFO är ett energiåtervinningsbolag som specialiserat sig inom energiåtervinning från avfall. I det globala samhället som vi känner det idag växer problemet med avfallshantering ständigt. I takt med att vår konsumtion ökar, ökar också mängden avfall. Därför är frågan hur vi hanterar denna ständiga och växande avfallsström, som med globaliseringen inte längre är ett lokalt problem utan en global fråga. Bolaget erbjuder återvinningstjänster för internationella kunder där avfall köps upp, flyttas och säljs vidare till EFOs ägare där materialet bränns och återvinns som energi till Sveriges hushåll.

Idag ägs bolaget av Mälarenergi AB, Ena Energi AB, Söderenergi AB, Sundsvall Energi AB, Jönköping Energi AB och Halmstad Energi & Miljö AB. EFO flyttar årligen cirka 800 000 ton material till Sverige och är en av landets största logistikoperatör.

Att bidra till hållbar utveckling är en kärnfråga i bolaget och man arbetar aktivt med att säkra hållbara och miljövänliga logistikflöden.

För mer information: https://www.efo.se/energiatervinning
EFO AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
30 juli 2024 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren