Hoppa till innehåll
Adecco Sweden AB logotyp

Upphandlare till Skolverket

Sista ansökningsdag
11 oktober 2024 (7 dagar kvar)
Publiceringsdatum
01 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Om tjänsten
Som Upphandlare till Skolverket ingår du i enheten för inköp och upphandling som består av 14 personer och tillhör avdelningen förverksamhetsstöd. I denna roll som Upphandlare kommer du att få arbeta inom olika inköpskategorier över tid och inte bara arbeta med avrop och upphandling utan också uppgifter kopplade till avtalshantering och uppföljning.

Skolverket arbetar kategoribaserat och är uppdelade i tre team med inköpare och upphandlare som ansvarar för olika inköpskategorier. Därutöver finns tre specialiserade roller i form av upphandlingsjurist, inköpscontroller samt inköpsadministratör. Enheten leds av en inköpschef. Skolverkets inköpsvolym är 1,1 miljarder kronor per år. Den största inköpskategorin är utbildningstjänster för universitet och högskolor. Andra stora inköpskategorier är it och konsulter/bemanning.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Upphandlare är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt och beräknas pågå till och med 31 mars 2025. Därefter finns möjlighet till förlängning upp till 12 månader.

Uppdraget kommer att utföras på plats hos Skolverket i Solna Business Park. Distansarbete tillåts på upp till 50% om arbetsuppgifterna tillåter det och efter överenskommelsemed berörd enhetschef.

Krav för tjänsten:
* Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
* Goda kunskaper inom LOU/LUF
* Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
* Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
* Kunna ange ett referensuppdrag från ett liknande uppdrag/projekt under de senaste 3 åren

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Meriterande för tjänsten:
* Erfarenhet av avrop från samordnande ramavtal
* Erfarenhet av upphandling av tjänster enligt LOU
* Köp av tjänster mellan upphandlande myndigheter där LOU ej tillämpas

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag 2024-10-10

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 - 173 73 00 eller e-post: anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Adecco Sweden AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
11 oktober 2024 (7 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.