Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Norsktalande Customer Service Agent till Pet

Publiceringsdatum
18 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du en stjärna på att ge service och brinner för att arbeta i en koordinerande roll? Är du dessutom passionerad för friluftsliv och äventyr? Då kan rollen som Kundtjänstmedarbetare vara perfekt för dig! Petzl, ledande inom klätter- och fallskyddsutrustning, söker just nu en norsktalande Customer Service Agent till teamet i Kista. Välkommen med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval.



Om tjänsten

Petzl är en ledande aktör inom fallskydd och klätterutrustning och är verksamma i stora delar av världen. Petzl tillverkar utrustning både för sportklättrare såväl som och till företag som använder deras produkter för att kunna jobba säkert. De är just nu i en spännande tillväxtfas och har suttit i Kista sedan 2020 där de har sitt nordiska huvudkontor. På kontoret i Kista är de 16 anställda, och har runt 1100 anställda runtom i världen.

Som Customer Service Agent hos Petzl kommer du att ingå i ett team på fyra personer där man representerar alla nordiska språk och bemöter Petzls kunder över hela Norden. I denna roll kommer det vara fokus på Petzls norska kunder.

I rollen som Customer Service Agent har du breda arbetsuppgifter där du utöver kundservice även får ansvara för och sätta dig in i logistikrelaterade uppgifter. Ditt ansvar kommer relatera till allt inom kundens ärende från att en beställning kommer in tills att ordern är levererad och fakturan är betald.

Hos Petzl erbjuds du:

  • En trivsam och familjär arbetsplats med en öppen och lättsam stämning bland alla medarbetare
  • Arbete i ett tryggt & supportande team
  • Goda utvecklingsmöjligheter


Arbetsuppgifter
  • Hantera inkommande ärenden via telefon, mejl och chatt
  • Svara på vanliga frågor gällande pris, leveransinfo och offerter mm.
  • Administrera reklamationer och betalningspåminnelser samt bevaka leveranser
  • Arbeta med administrativa logistikrelaterade uppgifter som koordinering av leverans till lagret, se över nyckeltal osv


Kvalifikationer
  • Är flytande i norska och engelska, både i tal och skrift
  • Har minst två års erfarenhet inom kundservice
  • Har viss arbetslivserfarenhet inom supply chain eller logistik
  • Har erfarenhet av att arbeta i system som SAP och Salesforce

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet inom klättring, antingen professionellt eller genom ett personligt intresse

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Problemlösande
  • Serviceinriktad
  • Anpassningsbar
  • Samarbetsinriktad
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
30 augusti 2024 (47 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se