Produkt- och Lönespecialist till Hogia i Stenungsund!

Om jobbet

Har du tidigare arbetat med norska löner och behärskar norska och svenska i tal och skrift? Är du dessutom kreativ och innovativ som person och drivs av att arbeta med utvecklings- och förändringsarbete? Då är tjänsten som Produkt- och Lönespecialist på Hogia HR Products AB något för dig!

Om tjänsten
Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 600 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen idag verksamhet inom tre områden: ekonomi- och affärssystem, personaladministrativa system och transportsystem. Du kommer att arbeta på Hogia HR Products som är ett kundfokuserat bolag där kunder och branschbolag samt partners ska se snabb funktionstillväxt med leveranser av enkla produkter med hög kvalitet som möter kundernas behov inom HR- och lönedomänen. Du kommer att arbeta på deras kontor i Stenungsund och ingår i ett team på 5-7 specialister. Som produktspecialist med inriktning mot den norska marknaden är du ansvarig för att förvalta och kvalitetssäkra Hogias löneprodukt, Hogia Lönn. I din roll kommer du att fungera som länken mellan supporten/myndigheter och utvecklare, så genom kommunikationen kan du omvandla krav från support/norska myndigheter till ärenden som utveckling/test förstår. Målsättningen i rollen är att av externa intressenter betraktas som ledande inom HR domänen. Som produktspecialist kommer du att vara drivande i forum och informationskanaler som stödjer denna målsättning. Exempel på andra arbetsuppgifter är:
  • bevaka norska lagändringar som har konsekvenser för ett norskt lönesystem
  • nära samarbete med utveckling och test
  • ansvara för att driva utvecklingen och anpassningen av Smart Lön för den norska marknaden
  • agera ambassadör för kompetensspridning inom HR området både internt och externt
Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat med norska löner och är insatt i norska lönehanteringsrutiner och dess kopplingar till norska myndigheter. Vidare behärskar du norska och svenska i tal och skrift. Du är kreativ och innovativ och har förmågan att omvandla det till konkreta handlingar samt drivs av att arbeta med utvecklings- och förändringsarbete. Det är en stor fördel om du har ett intresse för teknik då tjänsten innebär ett nära samarbete med utveckling och test. Det här är ett jobb för dig som är självständig, drivande, nyfiken, nytänkande samt nätverkande och en teamplayer.

Viktigt för tjänsten är:
  • Minst 1 erfarenhet inom lön i Norge
  • norska och svenska i tal och skrift
  • är drivande och självständig
  • är kommunikativ och informativ
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Produktspecialist/Lönespecialist är ett konsultuppdrag med tillsättning så snart som möjligt. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Det är ett löpande behov som vi inte ser något slutdatum på i dagsläget. För rätt person finns stora möjligheter till en direkt anställning hos Hogia HR Products AB.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08.

Välkommen med din ansökan!
Jobbfakta
Ort
Stenungsund
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
HR & Personal
Underkategori
Löner & Förmåner
Kontakt

Ring Alexandra Fahlström, 031-725 45 08

Publicerad

5 dagar sedan

Sista ansökningsdag

25 okt

Om företaget

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.