Vi letar efter en Sales Process Manager B2B till teamet Sales Process Management inom Telia Sverige. Jag heter Kajsa Dannberg och leder teamet som jobbar med processfrågor kring företagsaffärens erbjudanden och säljflöden. Teamet ingår i enheten Business Presale & Process som stöttar B2B-säljare i affären med kompetens inom lösningsdesign, process, pris och utredning kopplat till försäljning, erbjudande och kund.
Business Presale & Process tillhör i sin tur den affärsenhet som ansvarar för bearbetning av stora företagskunder, Business Unit Large. Bu Large ansvarar för att driva lönsam tillväxt, vilket innefattar att definiera Telias unika mervärden, utveckla vårt kunderbjudande, förbättra våra processer för våra tjänster, driva marknadsaktiviteter och kampanjer, driva aktiviteter för att öka kundnöjdhet samt möjliggöra att utveckla kundbasen så att den växer intäktsmässigt. Business Presale & Process servar förutom denna affärsenhet även andra delar av Telia Sveriges försäljningsorganisation i varierande utsträckning, exempelvis publika kunder och små och medelstora företag.
Din nästa utmaning?
Vi är mitt inne i en transformation av vår B2B-affär, där vi både måste hantera dagens utmaningar och samtidigt tänka nytt för att förflytta vår affär in i en ny tid. För att lyckas på vår förändringsresa behöver vi personer med högt affärsfokus som ständigt utmanar, förenklar och bryr sig om våra kunder och vårt samhälle.
I teamet Sales Process Management bidrar vi till transformationen genom att optimera och vidareutveckla säljprocessen för B2B Sverige samt förenkla och effektivisera våra erbjudanden till kund. Som Sales Process Manager kommer du ansvara för att utveckla Telias Sveriges säljprocess, samt driva verksamhetstransformation kopplat till process och arbetssätt. Tillsammans med resten av teamet kommer du göra säljorganisationen mer produktiv genom att minska säljbarriärer och införa förbättrade arbetssätt och digitala verktyg. Dina viktigaste arbetsuppgifter som Sales Process Manager blir att förstå, analysera och föreslå förändringar i process och arbetssätt med målet att effektivisera Telias säljorganisation, och att kontinuerligt förbättra kundupplevelsen.
För mig som ledare är det viktigt att alla tycker om att gå till jobbet, att kundfokus och affärsfokus ligger i centrum för våra prioriteringar och att vi arbetar tillsammans som ett lag mot det gemensamma målet att Telia ska vara våra kunders val inom kommunikation och IT. Vi på Telia tror på att individer och team lyckas i en kultur präglad av självledarskap och engagemang, och tycker att det är viktigt att vi har roligt på vägen mot våra mål.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av att utveckla och förenkla arbetssätt och processer kopplat till försäljning och erbjudanden. För att trivas i rollen behöver du vara en lagspelare som gillar att ha många kontaktytor och att samarbeta brett. Vidare gillar du att verka i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik och där du jobbar med olika uppdrag parallellt. Du arbetar självständigt med olika delar av organisationen och tvekar inte att själv söka möjliga vägar framåt. Du gillar att driva förändring och att utmana existerande arbetssätt, och motiveras av att ständigt förenkla och förbättra vardagen för säljare och kunder.
Dina egenskaper:
Din erfarenhet och kompetens:
Intresserad?
Om du vill bli en del av mitt team, sök jobbet! Har du frågor eller funderingar, ring mig gärna på +46 73 054 85 29. Rekryteringen sker löpande, så tveka inte att höra av dig. Sista ansökningsdag är den 5 februari 2023.
Telia är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och delar av vår verksamhet omfattas av lagstiftning om säkerhetsskydd. Innan anställning kan ske krävs godkänd säkerhetsprövning, som i förekommande fall, kan medföra krav på visst medborgarskap.
Join us and make better happen!
Område | Solna |
Yrkesroll | Försäljning |
Typ av anställning | Heltid |
Hemsida | https://www.teliacompany.com/sv/karriar/ |
Sista ansökningsdag | 4 feb 2023 (1 dag kvar) |