Customer Service & Sales Manager

Customer Service & Sales Manager

Vill du vara en viktig del i att växa och förbättra vår verksamhet i Sverige?

Jag heter Johan Wängdahl och är ledare för Operations på Telia Towers Sverige. Jag letar efter en Customer Service & Sales Manager, som är redo att ta sig an utmaningen att driva och utveckla vår kundleveransfunktion. Du kommer att vara en viktig kugge i vår organisation på vår resa att vara en strategisk partner för våra kunder.


Är det här din nästa möjlighet?
Telia Towers Sweden AB är det största tornbolaget på den svenska marknaden och vår portfölj har en bred geografisk täckning i Sverige. Vår resa framåt innefattar optimering av den befintliga portföljen, nya investeringar och ett stort fokus på affärstillväxt.

Som Customer Service & Sales Manager kommer du ansvara för den kundingång som våra kunder vänder sig till för köpa eller att avropa tjänster från oss. Kundingången är idag utlagd på ett konsultbolag som besvarar kundernas förfrågningar, lämnar offerter och administrerar kundavtal. Ditt uppdrag är att leda, följa upp och utveckla kundingångsfunktionen.

Huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

  • Uppföljning och kravställning mot våra underkonsulter
  • Utveckla vår kundservicefunktion och kundupplevelse, med fokus på digitalisering och automatisering
  • Livscykelhantering av kundavtal
  • Tillsammans med Sales & Business management-teamet kommer du även vara delaktig i att utveckla vår affär, både som direkt involverad och genom att bistå med kundinsikter och kunddata.


Är det här du?
Du har erfarenhet av att arbeta med en kundservicefunktion, som ledare eller beställare mot underkonsulter och har goda resultat från att utveckla leveransprocesser och skapa goda kundrelationer. Du är van vid att läsa och tolka kommersiella avtal. Du tar ägarskap för dina arbetsuppgifter och avslutar det du påbörjat. Du gillar att skapa ordning och reda, men hela tiden med kunden och affären i fokus. Samtidigt, så gillar att vara en del i ett team och tillsammans med kollegor arbeta fram lösningar.

Dina personliga kompetenser:

  • Kundfokuserad
  • Resultatorienterad
  • Initiativtagande
  • Teamorienterad person

Din erfarenhet:

  • Relevant högskoleutbildning
  • Erfarenhet av liknande roller, med gott resultat
  • Meriterande med erfarenhet från telekom
  • Meriterande med erfarenhet av digitaliserings- och automatiseringsprojekt
  • Flytande i svenska och engelska, tal- och skrift

Mer än bara ett jobb!

Oavsett vilket jobb du söker hos oss, ger vi dig verktygen och stödet du behöver för att styra din personliga utveckling. Vi vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Hos oss blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas. Vi respekterar människor och värdesätter mångfald. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder vi flexibilitet och ett brett utbud av olika förmåner.

Intresserad?

Tveka inte att skicka in din ansökan om du vill bli en del utav vårt team! Om du vill veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta mig på johan.wangdahl@teliacompany.com, +46 70 516 16 39.

Vi ser fram emot din ansökan. För att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt, ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller andra kanaler. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 2023-02-01.


Telia är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och delar av vår verksamhet omfattas av lagstiftning om säkerhetsskydd. Innan anställning kan ske krävs godkänd säkerhetsprövning, som i förekommande fall, kan medföra krav på visst medborgarskap.

Join us and make better happen!

Mer info
Område Solna
Yrkesroll Organisation & ledning, Försäljning, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Hemsida https://www.teliacompany.com/sv/karriar/
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Everything we do is reflected in our purpose: To reinvent better connected living. That’s how we make a difference for our customers in the big and in the small. That’s how we contribute to the lives and livelihoods where we are present. Our skilled people and partners, innovative technologies and powerful networks are there to make daily life smoother and richer for our customers and help societies and business become more efficient and sustainable. Welcome to Telia, the home of your next big opportunity and a place where everyone can be themselves with equal access to opportunities.