

Ekonomiassistent på heltid till välkänt företag i Stockholm!
Vi söker dig som är utbildad ekonom eller arbetat som ekonomiassistent. Är du snabblärd och effektiv? Då kan du vara den vi söker!
Information om uppdraget:
Vår kund söker nu efter en ekonomiassistent som kan hantera företagets leverantörsreskontra, du kommer arbeta med felhantering av fakturor och ha kontakt med kunder och interna kollegor. Du får alltid stöd om du behöver, men får samtidigt arbeta väldigt självgående och utvecklas på egen hand.
Du kommer hantera breda arbetsuppgifter, där exempel på arbetsuppgifterna kommer att vara:
- Kontakta leverantörer, korrigera och skicka fakturor.
- Ha löpande kontakt med kunder/leverantörer via mail och telefonsamtal.
- Bokföra fakturor samt attestera dessa.
- Löpande arbete i deras system.
Tjänsten är en konsultanställning där du till en början kommer att vara anställd av oss på Student Consulting och arbeta hos vår kund. Tjänsten är på heltid och pågår till slutet av augusti med chans till förlängning, arbetstiderna är förlagda under kontorstid, måndag-fredag. Arbetet är flexibelt och du kommer att kunna arbeta delar av tiden på distans när du väl kommit in i rollen. Tjänsten förväntas starta upp omgående. För vidare frågor kontakta ansvarig rekryterare.
Detta söker vi:
För att vara aktuell för rollen krävs det att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter, du har även goda kunskaper i Officepaketet.
Som person är du självgående och har ett driv för att nå utveckling samt tar eget ansvar i ditt arbete. Du är kommunikativ, noggrann och flexibel i ditt arbete. Du är lösningsorienterad och tycker om att ta egna initiativ. Utöver detta kan du hantera din tid väl och tycker om att vara strukturerad och välorganiserad.
Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag. Urval sker löpande.
Om arbetsgivaren:
Företaget är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. De erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 510 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. Företaget tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. I Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Deras kunder är viktiga för dem och varje kontakttillfälle som en kund har med dem ska vara kopplad till en positiv känsla.
Information om uppdraget:
Vår kund söker nu efter en ekonomiassistent som kan hantera företagets leverantörsreskontra, du kommer arbeta med felhantering av fakturor och ha kontakt med kunder och interna kollegor. Du får alltid stöd om du behöver, men får samtidigt arbeta väldigt självgående och utvecklas på egen hand.
Du kommer hantera breda arbetsuppgifter, där exempel på arbetsuppgifterna kommer att vara:
- Kontakta leverantörer, korrigera och skicka fakturor.
- Ha löpande kontakt med kunder/leverantörer via mail och telefonsamtal.
- Bokföra fakturor samt attestera dessa.
- Löpande arbete i deras system.
Tjänsten är en konsultanställning där du till en början kommer att vara anställd av oss på Student Consulting och arbeta hos vår kund. Tjänsten är på heltid och pågår till slutet av augusti med chans till förlängning, arbetstiderna är förlagda under kontorstid, måndag-fredag. Arbetet är flexibelt och du kommer att kunna arbeta delar av tiden på distans när du väl kommit in i rollen. Tjänsten förväntas starta upp omgående. För vidare frågor kontakta ansvarig rekryterare.
Detta söker vi:
För att vara aktuell för rollen krävs det att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter, du har även goda kunskaper i Officepaketet.
Som person är du självgående och har ett driv för att nå utveckling samt tar eget ansvar i ditt arbete. Du är kommunikativ, noggrann och flexibel i ditt arbete. Du är lösningsorienterad och tycker om att ta egna initiativ. Utöver detta kan du hantera din tid väl och tycker om att vara strukturerad och välorganiserad.
Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag. Urval sker löpande.
Om arbetsgivaren:
Företaget är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. De erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 510 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. Företaget tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. I Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Deras kunder är viktiga för dem och varje kontakttillfälle som en kund har med dem ska vara kopplad till en positiv känsla.
Mer info
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
23 juni 2023 (24 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com