Hoppa till innehåll
Siemens Financial Services logotyp

Supportspecialist till Siemens Financial Services!

Ansök nu
Har du ett genuint intresse för IT och drivs av att leverera god service? Till Siemens Financial services (SFS) söker vi nu en supportspecialist. Vi söker dig som är målmedveten, driven och som älskar att fira framgångar tillsammans med ditt team!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Siemens Financial Services en supportspecialist. Du kommer vara anställd av Professionals Nord men arbeta hos SFS. Samtliga ser positivt på en långsiktig anställning, och kontraktet kommer initialt vara på ett år.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till louise.adrianzon@pn.se

Du erbjuds
Du kommer att vara placerad i Solna och ingå i ett team med erfarna kollegor. I rollen har du således chansen att lära dig mycket i dialogen med kollegorna, kompetensutbudet är brett och det händer mycket i utvecklingen av tekniken.

Arbetsuppgifter
Rollen som supportspecialist centreras främst kring support för Siemens affärsapplikationer. Du kommer att ingå i ett internationellt CAS-team (Cross-application support). Det kan handla om små och stora uppdrag, projekt eller förvaltning. Du hanterar inkommande tickets, förfrågningar, mejl och samtal kopplat till applikationerna från användare runt om i världen. En viktig del i rollen är även att hjälpa kollegor med hårdvarunära support.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Undersöka, diagnostisera och lösa ärenden som kommer in, applikationsövervakning och rapportering
  • Skapa och utveckla rutiner
  • Agera som brygga mellan verksamheten, kravanalytiker och externa leverantörer
  • Samordna och stödja specifika IT-tjänster, till exempel auktorisering och rollhantering, datahantering och processövervakning
  • Grundläggande hårdvarustöd (t.ex. konfiguration av mobiltelefoner och nya bärbara datorer)
Vi söker dig som
Du har minst 2 års erfarenhet av teknisk support, fördelaktigt om det är inom finansiering. Självklart har du ett tekniskt intresse och har du dessutom en eftergymnasial utbildning inom relevant område är det meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av standardprocesser (ITIL) i ett IT-tjänstehanteringsverktyg (exempelvis ServiceNow).

Vidare har du goda kunskaper i det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift då arbetsuppgifterna kräver detta. Du har en god data- och systemvana samt är snabb på tangenterna.

Som person ser vi att du som söker är självgående och strukturerad. Du är uthållig, driven och trivs i ett högt arbetstempo med fokus på kvalitet och att leverera god service. Då du i rollen agerar som stöd förverksamheten är du affärsmässig med en drivkraft att ständigt vilja utvecklas som person och samtidigt bidra till verksamhetens framgång.

START: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid
STAD: Stockholm, Solna
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Louise Adrianzon

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se
Mer info
Kontaktperson
Louise Adrianzon
Email
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
25 juni 2023 (19 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi vet av erfarenhet att du som medarbetare är den viktigaste resursen för företagen. Därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning till alla våra tjänster för att hitta rätt jobb för dig. Hos Professionals Nord finns en gedigen branscherfarenhet och en gemensam vision - Att skapa och bibehålla arbetstillfällen!

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare