
Vi är Mercur
Mercur har sin kärna i business intelligence och vår egenutvecklade programvara, Mercur Business Control, som har stöttat hundratals kunder inom verksamhetsstyrning och beslutsstöd i över fyrtio år. Nu söker vi dig som brinner för problemlösning kopplat till tekniska utmaningar. Har du erfarenhet från tidigare supportfunktion och gillar att grotta ner dig i teknik? Är du intresserad av att jobba i ett företag med brant utvecklingskurva? Då ska du söka jobbet som Applikationssupport på Mercur!
Din arbetsdag
Vi söker nu dig som vill arbeta i en roll där du får kombinera nära kundkontakt med dina tekniska färdigheter.
Du kommer att spela en viktig roll på Mercur i hanteringen av våra kunder där du får möjlighet att hantera ärenden utifrån vårt ärendehanteringssystem Jira. Ditt arbete går ut på att agera business support till våra kunder och dina arbetsuppgifter består i att prioritera, delegera och lösa ärenden kunderna inkommer med utifrån bästa förmåga.
Du startar varje dag med ett uppstartsmöte tillsammans med ditt team där ni tillsammans stämmer av dagen. Därefter hanterar du de ärenden som inkommit från kund innan det är dags för lunch. Under lunchen kan du välja att träna på gymmet i grannhuset med dina kollegor eller så äter du lunch på en närliggande restaurang följt av en promenad längs vattnet. Vidare under dagen strukturer och prioriterar du dina arbetsuppgifter utefter vad som behöver göras. Det kan handla om att ta kontakt med kund för att följa upp gamla ärenden eller att stänga de ärenden som är avslutade.
Som applikationssupport kommer du att ingå i vår First Line Support där du delar arbetsuppgifter med en kollega där ni tillsammans ansvarar för supporten under dess öppettider. Du kommer att tillhöra vår avdelning Service Operations and Support (SOS), där supportansvarig, 2nd line, Test och IT operations ingår. Tillsammans utgör ni ett team på 12 personer. Hos oss kommer du att få den utbildning och upplärning som krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna. Att arbeta i en supportroll innebär ett kontinuerligt lärande vilket gör att det för rätt person finns möjlighet att längre fram utvecklas till exempelvis konsult eller utvecklare.
Du kommer bland annat att arbeta med:
Vi söker nu dig som har några års erfarenhet av att arbeta med teknisk support och trivs i rollen att vara kundens första kontakt vid problem som uppstått hos kund. Du förstår därmed vikten av att leverera högkvalitativ service och att finnas tillgänglig för kunden. Du tycker om att arbeta med problemlösning och har lätt för att strukturera upp och prioritera dina arbetsuppgifter. Att arbeta med komplexa ärenden är en del av din vardag och du har därmed ett intresse för att lära dig nya uppgifter och en vilja att utvecklas. Om du stöter på problem ser du till att lösa detta på eget initiativ. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och trivs i att samarbeta med såväl kunder som kollegor.
För dig är det viktigt att komma bra överens med dina kollegor och ha en god stämning på arbetsplatsen. Du tycker om att arbeta på plats på kontoret nära dina kollegor och du värdesätter en arbetsplats där man värnar om varandra.
Vi söker dig som:
Vi är ett familjärt företag med en öppen och kreativ företagskultur som bygger på gemenskap och samarbete i det dagliga arbetet. Vi befinner oss i en expansiv fas och är idag 92 anställda med huvudkontor i Solna Strand nära centrala Stockholm och lokalkontor i Göteborg, Malmö och Bracknell utanför London.
Vi gillar att ha roligt tillsammans och ser att en stark gemenskap är något som får oss att växa. Vi ses gärna på en AW, provar på nya idrottsaktiviteter eller åker skidor under en kick-off. Vi erbjuder även förmåner i form av en heltäckande hälso- och sjukvårdsförsäkring och ett generöst friskvårdsbidrag.
Mercur har fyra år i rad fått utmärkelsen Great Place to Work vilket vi är mycket stolta över. Ett tydligt bevis på detta är att alla på företaget, hela 100%, tycker att Mercur är en mycket bra arbetsplats!
Tjänsten är placerad i Stockholm och där arbetar 67 av dina blivande kollegor.
Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse.
Sök tjänsten!
Denna rekryteringsprocess hanteras av vår rekryteringsansvarig, Celina Dettner. Vid eventuella frågor kontakta gärna Celina på celina.dettner@mercur.com eller på telefonnummer 076-125 62 73.
Varmt välkommen med din ansökan.
Mercur har sin kärna i business intelligence och vår egenutvecklade programvara, Mercur Business Control, som har stöttat hundratals kunder inom verksamhetsstyrning och beslutsstöd i över fyrtio år. Nu söker vi dig som brinner för problemlösning kopplat till tekniska utmaningar. Har du erfarenhet från tidigare supportfunktion och gillar att grotta ner dig i teknik? Är du intresserad av att jobba i ett företag med brant utvecklingskurva? Då ska du söka jobbet som Applikationssupport på Mercur!
Din arbetsdag
Vi söker nu dig som vill arbeta i en roll där du får kombinera nära kundkontakt med dina tekniska färdigheter.
Du kommer att spela en viktig roll på Mercur i hanteringen av våra kunder där du får möjlighet att hantera ärenden utifrån vårt ärendehanteringssystem Jira. Ditt arbete går ut på att agera business support till våra kunder och dina arbetsuppgifter består i att prioritera, delegera och lösa ärenden kunderna inkommer med utifrån bästa förmåga.
Du startar varje dag med ett uppstartsmöte tillsammans med ditt team där ni tillsammans stämmer av dagen. Därefter hanterar du de ärenden som inkommit från kund innan det är dags för lunch. Under lunchen kan du välja att träna på gymmet i grannhuset med dina kollegor eller så äter du lunch på en närliggande restaurang följt av en promenad längs vattnet. Vidare under dagen strukturer och prioriterar du dina arbetsuppgifter utefter vad som behöver göras. Det kan handla om att ta kontakt med kund för att följa upp gamla ärenden eller att stänga de ärenden som är avslutade.
Som applikationssupport kommer du att ingå i vår First Line Support där du delar arbetsuppgifter med en kollega där ni tillsammans ansvarar för supporten under dess öppettider. Du kommer att tillhöra vår avdelning Service Operations and Support (SOS), där supportansvarig, 2nd line, Test och IT operations ingår. Tillsammans utgör ni ett team på 12 personer. Hos oss kommer du att få den utbildning och upplärning som krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna. Att arbeta i en supportroll innebär ett kontinuerligt lärande vilket gör att det för rätt person finns möjlighet att längre fram utvecklas till exempelvis konsult eller utvecklare.
Du kommer bland annat att arbeta med:
- Agera första kundkontakt och stöd till kund
- Hantera och lösa ärenden genom ärendehanteringssystemet Jira
- Återkoppla och kommunicera med kunder
- Analysera, kategorisera och prioritera inkommande ärenden
- Besluta om hantering av olika ärenden
- Delegera vidare ärenden internt till konsult, Second Line, Cloud eller utvecklare
Vi söker nu dig som har några års erfarenhet av att arbeta med teknisk support och trivs i rollen att vara kundens första kontakt vid problem som uppstått hos kund. Du förstår därmed vikten av att leverera högkvalitativ service och att finnas tillgänglig för kunden. Du tycker om att arbeta med problemlösning och har lätt för att strukturera upp och prioritera dina arbetsuppgifter. Att arbeta med komplexa ärenden är en del av din vardag och du har därmed ett intresse för att lära dig nya uppgifter och en vilja att utvecklas. Om du stöter på problem ser du till att lösa detta på eget initiativ. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och trivs i att samarbeta med såväl kunder som kollegor.
För dig är det viktigt att komma bra överens med dina kollegor och ha en god stämning på arbetsplatsen. Du tycker om att arbeta på plats på kontoret nära dina kollegor och du värdesätter en arbetsplats där man värnar om varandra.
Vi söker dig som:
- Har en teknisk utbildning från antingen högskola eller YH-utbildning
- Har erfarenhet av att arbeta med teknisk support, gärna i en applikationsnära roll
- Tycker om problemlösning
- Har lätt för att prioritera arbetsuppgifter
- Uttrycker dig väl i svenska och engelska i tal och skrift
- Tycker om kundkontakt
- Meriterande är om du har erfarenhet från ärendehanteringssystemet Jira
Vi är ett familjärt företag med en öppen och kreativ företagskultur som bygger på gemenskap och samarbete i det dagliga arbetet. Vi befinner oss i en expansiv fas och är idag 92 anställda med huvudkontor i Solna Strand nära centrala Stockholm och lokalkontor i Göteborg, Malmö och Bracknell utanför London.
Vi gillar att ha roligt tillsammans och ser att en stark gemenskap är något som får oss att växa. Vi ses gärna på en AW, provar på nya idrottsaktiviteter eller åker skidor under en kick-off. Vi erbjuder även förmåner i form av en heltäckande hälso- och sjukvårdsförsäkring och ett generöst friskvårdsbidrag.
Mercur har fyra år i rad fått utmärkelsen Great Place to Work vilket vi är mycket stolta över. Ett tydligt bevis på detta är att alla på företaget, hela 100%, tycker att Mercur är en mycket bra arbetsplats!
Tjänsten är placerad i Stockholm och där arbetar 67 av dina blivande kollegor.
Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse.
Sök tjänsten!
Denna rekryteringsprocess hanteras av vår rekryteringsansvarig, Celina Dettner. Vid eventuella frågor kontakta gärna Celina på celina.dettner@mercur.com eller på telefonnummer 076-125 62 73.
Varmt välkommen med din ansökan.
Mer info
Kontaktperson
Celina Dettner
Telefon
Område
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
13 maj 2023 (46 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
Mercur Solutions AB är ett svenskt företag som har över 40 års erfarenhet av att leverera lösningar för verksamhetsstyrning och beslutsstöd. Vi är marknadsledande och skapar kundvärde i form av bättre resultat och högre effektivitet. Detta har sedan starten varit fokus för vår verksamhet, vilket innebär att den erfarenhet och kompetens Mercur byggt upp under åren är ovärderlig för våra kunder och partners.