Hoppa till innehåll
Cygate AB logotyp

ServiceDesk-tekniker till Eskilstuna!

Ansök nu

Har du erfarenhet av IT-support och vill jobba nära kund? Drivs du av att få jobba med olika tekniska verktyg i stora IT-miljöer där ditt jobb gör skillnad? Vi växer och söker en ytterligare medarbetare i Eskilstuna till vår ServiceDesk. Kanske är du vår nästa kollega?

Din nästa möjlighet?
Tillsammans med IT-intresserade kollegor är ditt viktigaste uppdrag att skapa kundnöjdhet i världsklass, det genom att lösa deras incidenter och beställningar inom ramen för vår SLA (Service Level Agreement) dagtid mellan kl 07.00-18.00.

Vi tror att du säkerställer det genom att självständigt lyssna på kundens behov via inkommande samtal, mail och vårt ärendehanteringssystem ServiceNow, där du löser kundens problem och vid behov tar stöd av din teamledare och kollegor i teamet som alltid finns till vid behov.

Du arbetar i en spännande, varierande miljö där du ständigt lär dig något nytt och får större ansvar. Dessutom får du lära dig det välkända ärendehanteringssystem ServiceNow. Vi tror även på att förbättring är avgörande, varpå vi tillsammans utbildar dig och teamet i områden vi jobbar med, så du fortsatt utvecklas hos oss.

Exempel på vad du kommer att göra:

  • Hantera incidenter och lösa problem som konfiguration och felsökning PC/Mac miljö inom ex. Office 365, Active Directory och Exchange
  • Mycket kundkontakt via telefon, mail och ärendehanteringssystemet ServiceNow där du genererar kundservice i världsklass

Är det här du?
Vi tror att du brinner för kundbemötande i världsklass och allt som stavas IT, med förmågan att guida kunder vars tekniska intresse kanske inte alltid är lika stort som ditt. Du har erfarenhet av kundbemötande roller, ex. teknisk support eller kundtjänst. Goda kunskaper inom PC/Mac-miljö och bekväm med det tekniska inom Office 365. Du trivs att arbeta i ett team med ett genuint IT-intresse, samt talar svenska och engelska obehindrat.

Dina erfarenheter:

  • Tidigare arbetat i teknisk support, exempelvis med fokus på PC/Mac och Office365
  • Ett genuint intresse för kundkontakt- och skapa kundnöjdhet
  • Flexibel att arbeta i en bransch i förändring och ständig utveckling
  • Van att jobba i team och ser dig själv som en lagspelare

Home of Experts

Telia Cygate har länge varit kända som en IT-partner som har nätverk och säkerhet i sitt DNA. Sedan 2006 är vi en del av Telia Company, vilket ger oss en stabil grund att stå på för att hjälpa våra kunder att utforska möjligheterna med digitalisering och molntjänster på ett tryggt sätt.

Men det handlar inte bara om vad vi gör, utan minst lika mycket om hur vi gör det: Med ett leende och alltid med kundens bästa för ögonen. Vi tar med oss kompetens och glädje till alla möten, för vi vet att det är idéerna och mångfalden som bidrar till de mest hållbara lösningarna. Tillsammans gör vi det enkelt och roligt att vara människa i teknikens värld.

Intresserad?
Sök tjänsten! Vi lovar att du kommer att börja en spännande resa hos oss samtidigt som du har mycket roligt på vägen. Placeringsort är: Eskilstuna

Rekryteringen sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Bakgrundskontroller ingår i våra rekryteringsprocesser. Vi ser fram emot din ansökan!

Välkommen till Telia Cygate - Home of Experts

Mer info
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
30 sep. 2023 (8 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Cygate is the leading systems integrator for data and telecommunications in the Nordics. With leading-edge knowledge in networking, IT security, telecom, mobility and operations, Cygate creates solutions for IT-infrastructure that increase efficiency and reduce risk levels for companies and organizations. In collaboration with the largest telecom operator in the Nordics as well as with the world's leading IT-suppliers, Cygate offers secure communication solutions based on cutting-edge technology. Cygate is owned by Telia Company and has 650 employees in 21 local offices in Sweden. Diversity enriches our business and our culture. It creates dynamics in our customer meetings, our ways of working and innovation in our teams. We believe diversity makes work more fun. You are most welcome to join us!

Liknande jobb