Bid Manager/Affärsutvecklare till Anbudsavdelningen på Ambea

Bid Manager/Affärsutvecklare till Anbudsavdelningen på Ambea

Nu söker vi en Bid manager/Affärsutvecklare till Ambeakoncernens huvudkontor i Solna för projektledning av anbud.

Ambea är Nordens ledande omsorgsbolag och här ingår våra affärsområden Nytida och Vardaga. På Nytida ger vi stöd till barn, unga och vuxna inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. På Vardaga erbjuder vi äldreomsorg. Vi är i ständig utveckling. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra.

Ditt uppdrag

Som Bid manager/Affärsutvecklare på Anbudsavdelningen är du delaktig i att på bästa sätt tillgodose dagens och morgondagens vård och omsorgsbehov hos kunder och uppdragsgivare. I rollen är du ansvarig för att planera och driva anbudsprocessen från ax till limpa. Det innebär att du möjliggör och bidrar till företagets tillväxt, skapande av nya verksamheter, affärsmöjligheter och verksamhetsutveckling. Teamet jobbar mot tydliga mål och vårt arbete präglas av samarbete, prestigelöshet och att ha kul på jobbet.

Du kommer att rapportera till chefen för anbud, ingå i funktionen affärsutveckling och befinna dig i händelsernas centrum där du gör skillnad för andra. Tjänsten är heltidstjänst med start så snart som möjligt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen:
  • Självständigt planera och driva anbudsprojekt från analys av förfrågningsunderlag till att ta fram en strategi för att tillsammans med projektgruppen skapa och lämna in ett kvalitativt anbud.
  • Skapa välformulerade och beskrivande anbudstexter inom vård och omsorg.
  • Förbereda och medverka vid anbudspresentationer.
  • Utvärdering och analys av vunna och förlorade anbud.
  • Arbetet sker i nära samarbete med Ambeas affärsområden och övriga centrala stödfunktioner där ni tillsammans ständigt arbetar med att förbättra Ambeas anbud och erbjudanden.
Din erfarenhet och kunskap

Vi söker dig som är högskoleutbildad och har god erfarenhet av arbete som anbudsprojektledare inom äldreomsorg, alternativt LSS. Har du inte erfarenhet av att projektleda anbud men god erfarenhet av ledarskap och verksamhetsutveckling inom vård- och omsorgsområdet är det här en utvecklingsväg. Den kunskap du behöver inom anbudsarbete och inom Lagen om offentlig upphandling får du då av Ambea.

För att lyckas i rollen måste du ha mycket lätt för att snabbt strukturera och skapa säljande och informativa anbudstexter. Som person är du ambitiös, noggrann, nyfiken, ödmjuk och tycker om att arbeta resultatinriktat mot tydliga mål och tighta deadlines. Vi ställer också som krav att du har ett prestigelöst förhållningssätt, lätt för att bygga relationer och är van att arbeta mot olika interna intressenter.

Rollen ställer även krav på:
  • En god planeringsförmåga och en förmåga att arbeta strukturerat.
  • Att du kan arbeta i ett högt tempo och med flera projekt samtidigt.
  • Ett analytiskt förhållningssätt.
  • Vana att tala inför grupp.
  • Att du behärskar att dagligen arbeta i Word, Excel och Powerpoint.
  • Det är önskvärt om du har kunskap och erfarenhet av LOU.
Det här får du hos Ambea
  • Ledarskapsutbildade chefer - samtliga chefer går vårt ledarprogram.
  • Karriär- och utvecklingsmöjligheter - vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefsroller eller specialistroller.
  • Utbildning via vår egen utbildningsorganisation Lära - t ex att leda utan att vara chef.
  • Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.
Ambea är granne med Mall of Scandinavia och vårt nya moderna kontor har stora utbildningslokaler, fina mötesplatser, en ljusgård samt utsikt över Råstasjön. Många av våra medarbetare talar varmt om lunchpromenaderna runt sjön samt närheten till affärer och service i Gallerian. Vi ses ofta i samband i trevliga sammanhang som t ex afterwork, fest och andra speciella högtidsdagar mm. Vi har också omsorgstagare som praktiserar på vårt huvudkontor med allt ifrån administration till facility management uppgifter för att få möjlighet till att utvecklas.

Alla chefer hos oss genomgår ett gediget ledarskapsprogram där syftet är att skapa ett gemensamt språk och syn på ledarskap. Vi vill ha ledare som är ansvarstagande, skapar tydlighet och delaktighet, coachar, ger och tar emot feedback, är prestigelösa och affärsmässiga.

Övrigt

I den här rekryteringen samarbetar Nytida med bemanning- och rekryteringsföretaget Clevry. Har du frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Sofia Ioannidou på telefonnummer 0704629320 eller sofia.ioannidou@clevry.com.

Ansökan

Välkommen att ansöka via knappen "Skicka ansökan" nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.

I denna rekrytering kommer du, efter att du ansökt, få en länk via mail till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Om Ambea

Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med cirka 26 000 medarbetare. Inom vår företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Ambea har drygt 750 enheter i Sverige, Norge och Danmark. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Läs mer på ambea.se
Mer info
Kontaktperson Sofia Ioannidou
Telefon 0704629320
Område Solna
Yrkesroll Organisation & ledning, Projektledare
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 21 feb 2023 (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

CLEVRY

Lindhagensgatan 74
112 18 Stockholm
08-612 04 90