Hoppa till innehåll
Azets Insight AB logotyp

Accounting Controller Consultant - Fastighetsbranschen

Publiceringsdatum
09 november 2023
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Vi på Azets växer och söker dig som är fastighetsorienterad i rollen som Accounting Controller Consultant. Här får du släppa det löpande arbetet och istället fokusera på att säkerställa kvalité i bokföring samt arbeta med förbättring och utveckling av Azets fastighetskunder. Är du redo att hänga med Azets i utvecklingen av branschen och våra kunder?

Med fokus på kvalitativ redovisning, controlling och rådgivning till kunder inom fastighetsbranschen säkerställer du kundnöjdhet och träffsäker leverans tillsammans med dina kollegor. Du utvecklar och förbättrar kund genom analys och nära relationer medan det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien. För att lyckas i ditt arbete har du med dig Azets värderingar, processer, rutiner och IT-system. I rollen har du stor påverkan på Azets fortsatta digitaliseringsresa, där ditt intresse av automation kommer ge en stor effekt i förbättringsarbetet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Bokslutsarbete, månads- och årsbokslut
  • Finansiell controlling mot kund
  • Rådgivning till kund i både processer och redovisningsfrågor
  • Granskning av andras redovisningsarbete
Vi söker dig som har:
  • Erfarenhet av årsbokslutsarbete och kundansvar
  • Arbetat med redovisning inom fastighetsbranschen
  • Erfarenhet av rådgivande roll inom redovisning
  • Professionella språkkunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
  • Arbetat i Visma Business, Vitec och Palette.
Det är viktigt att du är trygg i att utveckla arbetssätt samt processer, där du har den analytiska förmågan för att proaktivt kunna hitta förbättringsområde som förstärker och utvecklar kundrelationer. Vi ser att tidigare arbete som konsult underlättar detta.

Om Azets

Välkommen till en arbetsplats med högt i takt där du sätter gränserna för din egen karriärutveckling. Här på Azets fokuserar vi på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. Hos Azets har vi över 7.500 medarbetare som tillsammans hjälper 94.000 kunder med deras verksamhetskritiska uppgifter inom ekonomi, lön och HR.

Du som medarbetare får bland annat:
  • Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv. En komplett hemarbetsplats för god arbetsmiljö
  • Utbildningspaket som individanpassas och ta del av expertis inhouse
  • Ett aktivt hälsoarbete, kostnadsfri massage och schysst friskvårdsbidrag
Placering är på Azets huvudkontor i Solna. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!

Placering är i Solna. Tjänsten är en tillsvidareanställning och urval sker löpande. Ansök redan idag!

Kontaktpersoner:

Åsa Andorff, Business Area Director Accounting, asa.andorff@azets.com
Azets Insight AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
07 jan. 2024 (31 dagar kvar)
Ansök nu

Liknande Jobb

Stockholms stad
Ekonomi
Företagslogga
Stockholms stad
Ekonomi
Företagslogga