Ambeas Tillväxtavdelning söker en Affärsutvecklare mot kommun

Ambeas Tillväxtavdelning söker en Affärsutvecklare mot kommun

Ambeas Tillväxtavdelning söker en Affärsutvecklare mot kommun

Vi vill fortsätta växa organiskt och söker nu en Affärsutvecklare som ska arbeta med att ta fram analysunderlag och ha kontakt med kommuner, fastighetsbolag och andra intressenter för att skapa tillväxt och möta behov i landets kommuner.

Ambea är Skandinaviens ledande omsorgsbolag och i Sverige finns varumärkena Nytida, Vardaga, Klara och Lära. På Nytida ger vi stöd till barn och vuxna med en funktionsnedsättning eller psykosocial problematik. Inom Vardaga erbjuder vi äldreomsorg. Klara levererar tjänster och bemanningslösningar inom vård och omsorg och Lära är vårt utbildningsföretag.

Med en åldrade befolkning och ett växande omsorgsbehov behöver tillgången till omsorgsplatser öka. Samtidigt finns det idag en stor brist både på äldre- och gruppboende. Här har Ambea en viktig uppgift att bidra till samhället genom att skapa fler omsorgsboenden och utveckla kvaliteten och innovationen inom välfärden, så att omsorgen räcker till alla.

Inom Ambea arbetar vi varje dag för att uppnå vår vision, Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Så välkommen till en roll och företag där du kan göra skillnad. Tillsammans med kollegorna på tillväxtavdelningen, anbudsavdelningen, affärsområdena och vår PA-ansvariga skapar du genom analys, framtagande av beslutsunderlag och dialog med kommuner och fastighetsaktörer förutsättningar för organisk tillväxt genom etableringar av nya verksamheter.

Dina arbetsuppgifter kommer innebära att analysera kommunernas behov, kravställningar och politiska processer. Materialet ligger till grund för beslut om nya verksamhetsetableringar. Du ska också ta fram strategier för tillväxt genom etableringar, på kort och längre sikt. Du förväntas kunna arbeta fram underlag för interna beslut, ta fram strategier och självständigt kunna genomföra aktiviteter utifrån uppsatta mål.

Ditt uppdrag
  • Du ansvarar för att samla in och analysera relevant data för att bedöma tillväxtmöjligheter inom olika tjänster och geografier.
  • Du är med och initierar och utformar utförliga beslutsunderlag med affärsnytta, risker, möjlighet etc. som underlag för ledningsbeslut.
  • Du är proaktiv och har regelbunden kontakt med kommunala tjänstemän och politiker för att utreda Ambeas möjlighet att möta efterfrågade behov, samt presentera möjliga tillvägagångssätt och upphandlingsmöjligheter.
  • Du arbetar tillsammans med affärsområdena för att finna möjliga lösningar på tjänster som kommunerna efterfrågar.
  • Du har dialog med olika fastighetsaktörer som kan vara möjliga samarbetspartners för att finna gemensamma möjligheter.
  • Du har även regelbunden kontakt med intresseorganisationer och andra samhällskontakter som är av betydelse för vår verksamhet.
  • Du samarbetar med PA-ansvarig på Kommunikationsavdelningen för att koordinera vår medverkan i externa sammanhang som t.ex. Almedalen, partidagar etc.
Din erfarenhet och kunskap
För att lyckas i rollen är du analytisk och noggrann, och du trivs nog bäst om du också har ett intresse för samhällsfrågor. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i -eller samarbetat med - en politiskt styrd organisation. Du har lätt för att samarbeta för att gemensamt med såväl interna som externa intressenter finna lösningar och affärsnytta. Då du står för sammanställning och presentation av avgörande beslutsunderlag bör du känna dig trygg med din prestation och kunna presentera inför andra.

Du har relevant akademisk utbildning men dina personliga egenskaper och erfarenheter är viktigare. Du arbetar med flera staber och affärsområden, men är en del av Tillväxtavdelningen.

Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.

Vi erbjuder
  • Ledarskapsutbildade chefer - samtliga chefer går vårt ledarprogram.
  • Karriär- och utvecklingsmöjligheter - vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefs- eller specialistroller.
  • Utbildning via vår egna utbildningsorganisation Lära - t ex att leda utan att vara chef, utbildning för dig som ska utbilda andra, rehabilitering, arbetsrätt, utvecklingssamtal och arbetsmiljö.
Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.

Om oss
Vi är granne med Mall of Scandinavia och vårt moderna kontor har stora utbildningslokaler, fina mötesplatser, en ljusgård samt utsikt över Råstasjön. Många av våra medarbetare uppskattar lunchpromenaderna runt sjön samt närheten till affärer och service i gallerian.

Vi ses kontinuerligt i trevliga sammanhang såsom afterwork, fester, alzheimerloppet och andra tillfällen. Vi har omsorgstagare som praktiserar på vårt huvudkontor med allt ifrån administration till facility management för att få möjlighet till utveckling.

Alla chefer genomgår ett gediget ledarskapsprogram där syftet är att skapa ett gemensamt språk och syn på ledarskap. Vi vill ha ledare som är ansvarstagande, skapar tydlighet och delaktighet, coachar, ger och tar emot feedback, är prestigelösa och affärsmässiga.

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 31:a januari
För mer information kontakta: Jon van Geffen, 070-250 80 73, jon.van.geffen@ambea.se

Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, vision@ambea.se

Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen "Skicka ansökan" nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du blir kallad till intervju kommer det ingå tester för att främja en transparent och kompetensbaserad process.
Mer info
Kontaktperson Ambea Sverige AB
Telefon 08 578 700 00
Område Solna
Yrkesroll Hälsa & Sjukvård, Vård & Omsorg
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 20 feb 2023 (17 dagar kvar)