Inkassohandläggare till internationellt bolag
Om tjänsten
Som Inkassohandläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
* Ärendevärdering
* Utredningsarbete
* Kundkontakt
* Gäldenärskontakt
* Kontakt med kronofogden
* Övriga inkassorelaterade frågeställningar
* In- och utgående telefoni, gäldenärskontakt
* Avbetalningsplaner och andra typer av överesnkommelser
* Administrativt arbete med anknytning till inkasso
* Specialhantering stora fordringsbelopp
Tjänsten som Inkassohandläggare är ett konsultuppdrag med start snarast möjligt. Konsultuppdraget är minst 4 månader långt, för rätt person finns goda möjligheter till förlängt uppdrag eller eventuellt en tillsvidareanställning.
Om dig
För att passa i rollen tror vi att du som söker är en lojal lagspelare som är van att arbeta lösningsfokuserat. Du ser möjligheter istället för problem och är både social och kommunikativ. Dessutom är du prestigelös utan att tumma på kvaliteten och du arbetar strukturerat. För att trivas i teamet tror vi även att du har nära till skratt och inte tar dig själv på för stort allvar.
Viktigt för tjänsten är:
* Flytande tal och skrift i svenska och engelska
* Tidigare erfarenhet från inkassoarbete.
* Optimistisk inställning och vilja att lära sig
Meriterande är:
* Tidigare arbete över telefon eller kundservice och erfarenhet av systemet Aptic.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Erik Örvell på epost erik.orvell@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Inkasso | Inkassohandläggare | Debt Collection | Konsult | Adecco | Stockholm | Solna


Om arbetsgivaren
Fler jobb från samma arbetsgivare
Liknande Jobb