

Skandinavisk Customer Solution Manager inom O2C
"At Bayer we’re visionaries, driven to solve the world’s toughest challenges and striving for a world where, Health for all, Hunger for none is no longer a dream, but a real possibility. We’re doing it with energy, curiosity, and sheer dedication, always learning from unique perspectives of those around us, expanding our thinking, growing our capabilities and redefining ‘impossible’. If you’re hungry to build a varied and meaningful career in a community of brilliant and diverse minds to make a real difference, there’s only one choice." Bayer söker en ny kollega till deras skandinaviska O2C-team som Customer Solution Manager, ansök idag då vi använder löpande urval!
Arbetsuppgifter
- Fungera som första kontaktpunkt för att hantera upptrappningar och undantag från tjänsteleveransnätverket, till exempel konflikter i kommersiella termer, orderrelaterade förfrågningar, lösningar för blockerade eller ofullständiga beställningar, pris och rabatt, anspråk och klagomål.
- Hantera och engagera dig aktivt med nyckelkunder och affärspartners
- Rekommendera och implementera process- och teknikförbättringar
- Se till att nyckeltal uppfylls och service levereras till kunder
- Granska och godkänna kund- och/eller beställningsrelaterade förfrågningar relaterade till specialerbjudanden, erbjudanden och prissättning
- Granska och godkänna kreditriskbedömning och kreditlimitförslag från tjänsteleveransnätverket enligt definierade arbetsflöden
Kvalifikationer
Bayer söker dig som är lösningsorienterad och tar initiativ för att lösa problem eller driva på förbättringar. Du behöver ha goda kommunikationsfärdigheter och vara bekväm med en ansvarsfull roll då du är ansvarig för att SSCDN-teamet levererar den avtalade kvaliteten och servicen till kunder och intressenter. Med fördel har du erfarenhet från orderhantering och kundservice och är sugen på att ta ditt nästa steg som Customer Solutions Manager. Du har ett övergripande perspektiv på Order to Cash-processen och kundlösningar.
Utöver det ser vi gärna att du
- Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift, då du kommer att ha kontakt med både skandinaviska och engelska kunder
- Har en kandidatexamen i ekonomi eller annat relaterat område, och/eller relevant arbetslivserfarenhet inom Order to Cash, Supply Chain eller logistik
- Har goda system- och datorkunskaper, med fördel i SAP
Det är meriterande om du har
- Kunskaper i andra nordiska språk
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Affärsinriktad
- Kommunikativ
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.