Supportexpert

Supportexpert

Vimla är inte bara en av många mobiloperatörer. Det kommer vi aldrig vara. Ända sen vi lanserade 2014 så har vi hittat nya sätt att göra saker på. Vi har hela tiden flyttat fram gränsen för vad en mobiloperatör ska vara, och genom det fått växa otroligt snabbt. Och ännu viktigare: Vi har fått ett förtroende och lojalitet hos våra användare som aldrig funnits i telekombranschen tidigare. I år blev vi utnämnda till Årets Mobiloperatör (en utmärkelse baserad på kundnöjdhet) för andra året i rad. Vi är glada och stolta just nu, men långt från nöjda.

Under 2019 har vi vuxit väldigt snabbt och behöver nu ännu fler fantastiska kollegor till vårt support-team. Det här är en chans både att hoppa in i ett vinnande lag, samtidigt som du är med och formar hur vi arbetar och gör saker.

Rollen
Att arbeta som Supportexpert på Vimla innebär ett stort ansvar. Du blir vår röst utåt, samtidigt som du är våra användares röst mot Vimla. Genom att arbeta så nära våra användare lär du känna både deras problem och önskemål, något som är helt avgörande för att vi tillsammans ska kunna utveckla Vimla. På Vimla har vi inga säljare, istället tror vi stenhårt på att nöjda användare lönar sig mest i längden.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
  • Besvara våra användares frågor via mail, chatt och sociala medier
  • Genomföra tekniska felsökningar i våra IT-system
  • Aktivt delta i arbetet för att förbättra och driva Vimla framåt
Den vi letar efter
För att lyckas i den här rollen behöver framförallt vara engagerad, nyfiken och serviceinriktad. En problemlösare, helt enkelt. Du är positiv, nogrann och driven. Kanske såg du att vi nyss stavade fel på ordet "noggrann", till och med. Vem vet.

Under perioder har vi väldigt mycket att göra, vilket kräver att man är effektiv och trivs med att arbeta i ett högt tempo, samtidigt som man fortfarande är lyhörd till användarens önskemål och håller tungan rätt i mun.

Om du har erfarenhet av att arbeta administrativt i olika IT-miljöer är det väldigt positivt för tjänsten. Det är också bra om du är van att kommunicera skriftligt. Att kunna kommunicera bra på svenska och engelska är ett krav för tjänsten. Behärskar du ytterligare språk är det väldigt meriterande.

Därför vill du jobba på Vimla
Att Vimla är på en så snabb tillväxtresa just nu innebär att möjligheterna att växa i sin roll är väldigt stora. Vi är ett härligt (och växande!) gäng på ungefär 30 personer, där vi har kul tillsammans och jobbar för varandra. Vimla är en del av Telenor, vilket innebär att vi får det bästa av två världar - friheten att arbeta självständigt som en digital startup, men med tryggheten och arbetsförmånerna som erbjuds på ett stort företag. Just nu sitter vi i nya fräscha lokaler i Solna, Stockholm.

Lön och anställningsvillkor

Arbetsvillkor: Månadslön, heltid. 6 månaders provanställning via konsultbolag.

Arbetstid: Vardagar mellan 08-17, med möjlighet till flex.

Sista ansökningsdag: 1 januari 2020 men intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan!

Vi gillar mångfald! På Vimla tror vi att vi blir ett starkare team och får en mer inkluderande arbetsmiljö med våra olikheter. När vi väljer ut våra kandidater tittar vi därför bara på om du uppfyller kvalifikationerna för tjänsten och tar ingen hänsyn till kön, religion, etnicitet, sexuell läggning, funktionsvariationer eller ålder. Så come as you are. Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 jan 2020 (50 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vimla is one of the fastest growing communications companies in Sweden, starting from a small beta in 2014 to a big and lively community in 2018.

We are just getting started. We are looking for the best individuals to help grow and support this incredible community of users.