Projektledare Väg

Projektledare Väg

Som medarbetare i Sveriges största beställarorganisation inom underhåll av väg och järnväg har du stor möjlighet att bidra till anläggningsbranschens och samhällets utveckling. Verksamhetsområde Underhåll ansvarar för att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet genom upphandling, styrning och uppföljning av underhållskontrakt. Genom en blandning av traditionella och nya, innovativa metoder skapar vi grunden för både företagens godstransporter och miljoner människors resande, varje dag, året om. Verksamhetsområdet har ungefär 900 medarbetare och en omsättning på cirka 19 miljarder kronor.
Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Arbetsuppgifter
Som projektledare planerar, genomför och utvecklar du underhållet på vägnätet i Stockholms län, genom både förebyggande och långsiktigt underhåll. Du arbetar mot uppställda mål och driver affärer inom utpekat geografiskt område. Ett strukturerat och systematiskt förbättringsarbete inom den egna verksamheten är en naturlig del av din vardag.

I rollen tar du fram beställningsunderlag och deltar i upphandling av nya entreprenader. Du har ansvar för budget i planerings- och genomförandeskedet samt i uppföljningen av dina projekt. Du säkerställer att Trafikverket får det vi har beställt/upphandlat. Utöver att vara projektledare för projekten innebär rollen att möta upp allmänheten i deras frågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som
  • har en universitets- eller högskoleexamen om minst 180hp (120p) med teknisk inriktning, inom väg/bygg/industri, alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet i nutid som vi bedömmer likvärdig.
  • har erfarenhet av att driva projekt och arbetat med ekonomi-, budget- och resultatuppföljning.
  • har körkort för personbil
Det är meriterande om du
  • har erfarenhet av förhandling
  • har erfarenhet från underhåll och/eller byggande av väg
  • har kunskap om entreprenadjuridik
Vi söker dig med en god ledarförmåga. I rollen kommer du att ha kontakt med både interna och externa parter vilket ställer höga krav på din förmåga att samarbeta och kommunicera. Vidare söker vi dig som är självgående och kundorienterad.

Ansökan
Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Ansök senast
Din ansökan ska ha kommit in till Trafikverket senast den 2018-10-03

Upplysningar

Rekryterande chef Ingvar Arebratt
0101238346

SACO Jonas Sjöholm
0101238380

ST Stefan Kratz
0101241783

SEKO Urban Haglund
0101241702
Mer info
Kontaktperson Ingvar Arebratt
Telefon 0101238346
Område Solna
Yrkesroll Organisation & ledning, Projektledare, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 3 okt (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Resor och transporter är en stor del av Trafikverkets vardag. Vi arbetar varje dag, dygnet runt, för att det ska fungera. Vi bygger och sköter statliga vägar och järnvägar och ansvarar för långsiktig planering av vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart. Tillsammans med andra aktörer kan vi underlätta livet i hela Sverige. Vi är en stor organisation med många olika verksamhetsområden och arbetsuppgifter. Här finns över 150 olika yrken och en stor intern arbetsmarknad. Detta gör att vi kan erbjuda dig goda möjligheter att utvecklas.