Kvalificerad Inköpare/Inköpsansvarig Investering & Stora projekt

Kvalificerad Inköpare/Inköpsansvarig Investering & Stora projekt

Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig en bred roll där du får möjlighet att arbeta med både ledarskap och strategiskt inköp. Som kvalificerad inköpare/inköpsansvarig leder du en grupp kvalificerade inköpare och ansvarar för det strategiska arbetet. Du leder, planerar, samordnar och prioriterar inköpsarbetet inom ditt ansvarsområde. Du ansvarar för att sätta upp långsiktiga planer och strategier samt för att skapa leverantörskontakter.

Du kommer att arbeta i tidiga skeden med inköpsstrategier, paketering och inköpsplanering. Du kommer ansvara för genomförandet av inköpen och vara kommersiellt affärsstöd under kontraktens livslängd med inriktning på kontraktets totalekonomi, uppföljning av leveransen och för erfarenhetsåterföring. Du kommer framförallt att leda entreprenadupphandlingar och upphandlingar av tekniska konsulter.

I rollen ingår att fortlöpande hålla sig uppdaterad om konjunkturläget, leverantörsmarknaden samt kostnadsutvecklingen för att kunna skapa goda affärer för Trafikverket, Investering och Stora projekt. Du kommer arbeta nära regionens ledningsgrupp för Investering eller projektledning för Stora projekt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
  • har högskoleutbildning 180 hp (120 p) med teknisk, ekonomisk eller juridisk inriktning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som vi bedömer är likvärdig
  • har erfarenhet av att arbeta med inköp, inköpsplanering och affärsdrivande verksamhet på strategisk nivå och har kunskap om LOU/LUF
  • har god kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare har du god kunskap i MS Office.
  • drivs du av att få människor att växa genom ett coachande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas.
Det är meriterande om du
- har erfarenhet av att ha drivit anbudsarbete och har erfarenhet av att arbeta med kontinuerligt förbättringsarbete. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en ledarroll.

Ansökan
Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Ansök senast
Din ansökan ska ha kommit in till Trafikverket senast den 2018-06-25

Upplysningar

SEKO Charlotte Olsson
0101231103

SACO Peter Cederbjörk
0101235459

ST Ami Åreng
0101258002

Rekryterande chef Mats Brink
0101235873
Mer info
Kontaktperson Charlotte Olsson
Telefon 0101231103
Område Solna
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 25 juni (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Trafikverket ansvarar för den långsiktiga planeringen av vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart. I vårt uppdrag ingår också att bygga, underhålla och sköta driften av statliga vägar och järnvägar. Vi är samhällsutvecklare som planerar för helheten och vi ska skapa förutsättningar för ett effektivt transportsystem med säkra och miljöanpassade transporter - alla ska komma fram smidigt, grönt och tryggt. Vi är cirka 6 500 medarbetare och huvudkontoret ligger i Borlänge.