Orderadministratör till Mersen i Solna!

Orderadministratör till Mersen i Solna!

Vår trevliga kund Mersen sitter i fina lokaler vid Solna Strand och söker nu för en rekrytering en duktig orderadministratör. Här får du arbeta i en internationell miljö samtidigt som du ingår i ett mindre företag med en familjär känsla. Arbetsgruppen du ingår i präglas av en god stämning med högt i tak. Andra fördelar är 39 timmars arbetsvecka, ett generöst friskvårdsbidrag och möjlighet att jobba hemifrån.

Om Mersen

Mersen är en global expert på elkraft och avancerat material. Vi designar innovativa lösningar för att tillgodose kunders specifika behov, som gör det möjligt för dem att optimera sin tillverkningsprestanda inom områden som energi, transport, elektronik, kemikalier, läkemedel och processindustrin. Mersen- koncernen startade sin verksamhet i Sverige 1929 och vi har sedan dess expanderat vår verksamhet till hela Norden inklusive Baltikum.

Om tjänsten

I denna spännande roll som orderadministratör tillhör du ett team på fyra personer som arbetar mot den nordiska och Baltiska marknaden. De huvudsakliga arbetsområdena är ärendehantering i order och leveranskedjan, övervakning av digitala orderflöden, avvikelsehantering, internorder och fakuraärenden. Dessa ansvarsområden omfattar samtliga försäljningskanaler och dotterbolag. En viktig del av tjänsten är att driva verksamhetsutveckling i enlighet med strategisk plan, förbättra kundupplevelsen och förverkliga uppsatta affärsmål som ett team.

Arbetsuppgifter
  • Du arbetar tätt med våra kunder via mail, telefon och kundportaler
  • Ansvarar för leveransfrågor och allmän support
  • Leveransbevakning och hantering av reklamationer
  • Tätt samarbete med de olika siterna runtom i Europa
  • Daglig kontakt med logistik i Frankrike och andra leverantörer
  • Fakturaärenden, prisuppdateringar i ERP systemet, förbereda offert till mindre kunder
  • Daglig dialog med företagets utesäljare för att hjälpa till med uppföljning av olika projekt samt övriga ärenden
  • Delaktighet i månatliga möten där vi jobbar med att förbättra processer och flöden
Kvalifikationer

I rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:
  • Erfarenhet av arbete med digitala orderflöden och kundservice
  • Tidigare erfarenhet av att ha jobbat i CRM system, Sales Force är meriterande
  • Erfarenhet av office paketet och god kunskap i Excel
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska
  • Kunskap och erfarenhet av Incoterms
  • Kunskap i Elprodukter är meriterande
  • Erfarenhet av ERP systemet JD Edwards är meriterande
Personligt

För att lyckas i rollen är du strukturerad, engagerad, ödmjuk och lösningsorienterad med ett intresse för människor och utveckling. Du är analytiskt lagd och har lätt för att jobba med siffror. Du är social och relationsbyggande och samarbetar med hela organisationen och ger stöd och coachar din arbetsgrupp. Rollen innefattar kontakt med många interna och externa parter så du är lyhörd och kommunicerar öppet och tydligt. Frihet under ansvar är ledordet i vårt team!

Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten kommer att tillsättas omgående. Välkommen med din ansökan!

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag - och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

Nyckelord: orderadministratör, order, teknik, Solna,
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av The Place
Sista ansökningsdag 12 juli 2022 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Välkommen till The Place Det är vi som är The Place - Where happy work happens. Det betyder att vi har jobben för dig som, liksom vi, vill må bra och utvecklas på jobbet. Vi vet nämligen att glada medarbetare presterar bättre och hjälper företag att växa. Vi är The Place to be helt enkelt. Happy Workday! Join The Place Vi sätter glädje först! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid. Några förmåner som medarbetare hos The Place: En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel Onboardingplan Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m. Friskvårdsbidrag Specialerbjudanden Mentorskap Nätverksträffar Kompetensutveckling Vänta inte på bättre tider - intervjuer sker löpande för de flesta av våra roller och rollen kan tillsättas inom kort. Sök därför direkt! Vår historia The Place är rekryterings- och kompetensföretaget som var med och byggde bemanningsbranschen för 30 år sedan. 2019 bytte vi varumärke från Placera Personal till The Place. På The Place vilar vi tryggt på vår långa erfarenhet men utmanar den bransch som vi en gång var med och skapade. Du kommer att märka att vi gör saker lite annorlunda - och bättre.