Bemanningsspecialist till Apoteket

Bemanningsspecialist till Apoteket

Om tjänsten

I denna roll som bemanningsspecialist är ditt uppdrag att tillsammans med teamet skapa en kostnads- och driftseffektiv bemanning ute på apoteken. Rollen är ny hos Apoteket och målet är att utveckla och bibehålla en hållbar bemanningsplanering där medarbetare och chefer har en agod arbetsmiljö, där lagar och avtal efterlevs, kunderna är i centrum - samtidigt som personalkostnadsmålen uppnås.

Apoteket befinner sig i en spännande förändringsresa och vi är säkra på att det kommer att vara både kul och utvecklande att vara del av den. För att trivas i rollen ser vi att du tycker om att ta eget ansvar, är kommunikativ och modig. Du kommer att vara en av de första specialisterna i bemanningsspecialist-teamet och jobba i nära samarbete med bolagets bemanningscontroller, ansvariga chefer, HR och controlling. Ni utgår från det moderna kontoret beläget i Solna.

Det här är en heltidstjänst (40 timmar/vecka) och direktrekrytering till Apoteket AB där The Place ansvarar för rekryteringsprocessen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med startdatum så snart som möjligt.

Vilka är Apoteket?

Apoteket är Sveriges största apotekskedja med drygt 3300 anställda och närmare 400 apotek över hela landet. Här finner du både skäl och själ för en utvecklande karriär. Omtanke, samhörighet, trygghet, kompetens, hållbarhet, engagemang och storlek är några. Apoteket erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården, företag och organisationer och bryter ständigt ny mark inom läkemedelsrådgivning, patientsäkerhet, it och miljö. Ambitionen är att vara ett värdeskapande företag som tar hänsyn till mänskliga rättigheter, arbetsförhållanden, miljö och etiska frågor i hela värdekedjan.

Arbetsuppgifter

Rollen som Bemanningsspecialist är bred och du kommer bland annat att ha följande arbetsuppgifter:
  • Operativ schemaläggning av verksamhet
  • Hålla ansvariga chefer informerade och uppdaterade kring förändringar i bemanningsplaneringsprocessen
  • Coacha och agera bollplank åt ansvariga chefer i bemanningsplaneringsprocessen och vid kontraktstrukturanalyser
  • Ta fram underlag inför omställning, rekrytering och nyetableringar
  • Identifiera kompetenshöjande möjligheter i apoteksdriften för att sedan ta fram relevant material och aktiviteter
  • Planera relevanta aktiviteter för ansvariga chefer för att möjliggöra nästa steg i bemanningsplaneringsprocessen
  • Följa upp och utvärdera processen från prognos till fastställt schema
  • Bidra till en utveckling av arbetssätt genom att delge goda exempel i matrisorganisationen
  • Vara en aktiv part i matrisorganisationen, skapa samsyn och bidra till att utveckla gemensamma arbetssätt samt verka för en lärande organisation
  • Delaktig i introduktion av nya chefer, tex regionchef och apotekschef eller motsvarande
Kvalifikationer

För att passa i rollen som Bemanningsspecialist ser vi gärna att du har följande kvalifikationer:
  • Högskoleutbildning inom relevant område, gärna företagsekonomi, arbetsrätt eller personalvetenskap
  • Tidigare erfarenhet av personalplanering/bemanningsplanering
  • Behärskar svenska flytande i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Microsoft 365
  • Fördjupad kunskap i Excel, schemasystemet Medvind eller liknande schemaplaneringssystem ser vi som meriterande
Personligt

Den person vi söker är strukturerad och har ett ekonomiskt och analytiskt sinne. Du ser samband och är duktig på att kommunicera och föra din talan i olika sammanhang, samtidigt som du är nyfiken och lyssnar till andras idéer och förslag. Vidare är du positiv, glad och tycker om att skapa goda relationer med olika kontaktytor internt. Har du även en stor dos av mod och entusiasm som smittar av sig så är detta en klockren roll för dig!

Låter tjänsten intressant? Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstid/Varaktighet

40h/vecka
Tillsvidareanställning hos Apoteket AB
Placering: Dalvägen 12, Solna
Start: Så snart vi hittar rätt kandidat

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag - och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Administration, Sekreterare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://theplace.se
Sista ansökningsdag 14 juli 2022 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.