Bemanningscontroller till Apoteket AB

Bemanningscontroller till Apoteket AB

Rollen

I denna spännande roll som bemanningscontroller är ditt uppdrag att skapa en kostnads- och driftseffektiv bemanning på apoteken. Målet är att skapa och bibehålla en hållbar bemanningsplanering där medarbetare och chefer har en trevlig och god arbetsmiljö, samtidigt som personalkostnadsmålen uppnås. I rollen som bemanningscontroller kommer du ingå i ett mindre team placerat på huvudkontoret i Solna och kommer ha ett nära samarbete med Regionchefer, HR samt Controlling.

Nu är det mycket som händer på Apoteket, och det är en hel del som kommer att förändras en tid framöver. Därför är det förstås till både din och Apotekets fördel om du trivs i en växlande arbetsmiljö!

För att lyckas och göra succé i denna roll tror vi att du trivs med att jobba verksamhetsnära och har förmågan att genom databaserade analyser uppmuntra och utmana till ständiga förbättringar kring bemanningen. I ditt uppdrag ingår det också att coacha och utbilda apotekschefer och regionchefer för att skapa en hållbar och kostnadseffektiv bemanning. Vi ser därför att du har god ledarförmåga och ett pedagogiskt förhållningssätt, du är helt enkelt en kommunikativ person som är duktig på att föra kunskap över till andra!

Så, vad är arbetsuppgifterna rent konkret?

Ja, som du kanske redan märkt är rollen ganska bred. Här kommer några exempel på vad dina dagar kommer att bestå av:
  • Utveckla bemanningsplaneringsprocessen på både lång och kort sikt
  • Agera systemsupport för aktuellt bemanningsplaneringssystem (Medvind)
  • Ta fram processbeskrivning i form av manualer och instruktioner
  • Hålla i fysiska utbildningar för mindre och större grupper
  • Spela in e-utbildningar
  • Följa upp schemaplaneringar för identifierade och prioriterade områden på Apoteksnivå
  • Bidra till en effektiv och träffsäker budgetprocess och ett effektivt prognosarbete av arbetade timmar
  • Följa upp och utvärdera processer
  • Leda och delta i olika tvärfunktionella samarbetsgrupper
Vilken bakgrund vi tror att du har:
  • Högskoleutbildning inom relevant område, företagsekonomi, arbetsrätt eller personalvetenskap
  • Du har erfarenhet av schemaläggning och personalplaneringsystem, antingen som chef eller på liknande befattning i personalintensiv verksamhet
  • Erfarenhet från retail eller apoteksbranschen samt av resultat och rapportuppföljning är meriterande
  • Tidigare erfarenhet av ledarskapsbefattning är meriterande
  • Behärskar svenska flytande i både tal och skrift
  • Goda kunskaper i Officepaketet
Vem du är

Den person vi söker är strukturerad och har både ett ekonomiskt och analytiskt sinne. Du ser samband och agera strategiskt på dessa och duktig på att kommunicera och föra din talan i olika sammanhang. Som vi tidigare nämnt så råder det en föränderlig miljö på Apoteket med mycket på gång och då är det såklart bäst att just det är ett klimat du trivs i! Därför letar vi efter dig som triggas av när saker och ting händer och kan på ett prestigelöst sätt ta tag i de bitar som måste prioriteras just där och då. Vidare har du lätt för att skapa goda relationer med olika kontaktytor internt, vi tror kort sagt det är trevligt att umgås med dig!

Apoteket erbjuder dig

Kamratlig stämning, kunskap, utveckling och hälsa är viktiga ingredienser i Apotekets verksamhet. Vi vet att välmående och engagemang gör dig bättre på det du gör. Därför erbjuder vi bland annat branschens högsta friskvårdsbidrag, attraktiva förmåner via Benify samt föräldralön utöver den från Försäkringskassan.

Anställningen

Detta avser en s.k. direktrekrytering där du blir tillsvidareanställd av Apoteket AB
Tjänsten är på heltid, 40h/vecka
Startdatum så snart som möjligt men önskvärt i början av januari

Din ansökan

Känner du nu när du har läst igenom denna annons att denna roll är helt rätt för dig? Vänta då inte med att skicka in din ansökan, vårt urvalsarbete sker löpande!

Om Apoteket AB

Apoteket AB, med huvudkontor i Solna, är Sveriges största apotekskedja med drygt 3300 anställda och ca 400 apotek. Apoteket erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården, företag och organisationer. Vi bryter ständigt ny mark inom läkemedelsrådgivning, patientsäkerhet, it och miljö. Här präglas kulturen av omtanke och kollektiv kunskap för innovativ utveckling och leverans av produkter och tjänster som hjälper kunder till ett liv i hälsa. Här delar du övertygelse med människor som av olika skäl har valt Apoteket, och som medarbetare är del av vår själ: En stark tro på den goda kraften för att varje dag göra allt vi kan för att göra det enklare att må bra. För andra. För oss.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag - och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.
Mer info
Kontaktperson Charlotte Ekenstam
Telefon 08-586 22 708
Område Solna
Yrkesroll HR & Personal, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av The Place
Hemsida https://theplace.se
Sista ansökningsdag 18 dec 2020 (24 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.