Administratör till globalt företag sökes!

Administratör till globalt företag sökes!

Vår kund är ett globalt teknikföretag med fokus på områdena elektrifiering, automation och digitalisering. Företaget har funnits i Sverige sedan 1893 och har idag strax över 4000 medarbetare på ett 40-tal orter. Här får du möjlighet att arbeta på ett stort bolag i tillväxt, som dessutom är en uppskattad uppdragsgivare för flera av våra nuvarande konsulter.

Rollen och uppdraget

Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående fram till maj 2023 med mycket goda chanser till förlängning därefter. I rollen finns det möjlighet att till viss del arbeta på distans. Vår kunds fräscha och moderna huvudkontor är placerat i Solna, nära både shopping, gym och restauranger i Mall of Scandinavia men även Råstasjön och Lötsjön som är mysiga att promenera runt på sommaren.

I rollen som administratör kommer du tillhöra arbetsgruppen Operativ support och arbeta nära deras utbildningskoordinator samt deras serviceplanerar. Gruppen Operativ support ansvarar för att stödja verksamheten på deras vindkraftsparker i Sverige, Finland och Litauen och gruppen består av planerare, logistiker, utbildningskoordinator samt IT-support. I rollen som administratör kommer du att ha många interna kontakter men även en del externa. Kontakterna sker både live, via telefon, Teams och mejl och är främst på engelska. Kan du finska så ser vi det som en fördel (men inget krav). För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har en god initiativ- och samarbetsförmåga då du samarbetar med olika delar av organisationen.

Arbetsuppgifter

Rollen som administratör är bred och du kommer bland annat att ha följande uppgifter:
  • Administrera och registrera läkarbesök och läkarintyg för våra tekniker
  • Genomföra hotell- och resebokningar i samband med utbildning av tekniker
  • Hantera certifikat efter genomförda utbildningar, samt utföra kvalitetskontroller
  • Registrera och arkivera dokument
  • Supportera onboarding av nya tekniker
  • Planera inför kurser på huvudkontoret i Solna
  • Hantera inköpsorder samt godsmottagning av fakturor
Kvalifikationer

För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du har:
  • Gymnasieutbildning
  • God erfarenhet av att koordinera/administrera
  • Fallenhet för att snabbt sätta dig in i diverse system
  • God kommunikativ förmåga, såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska
  • Språkkunskaper i finska och/eller litauiska är meriterande, men inget krav
Dina personliga egenskaper

För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du är strukturerad, noggrann och har mycket god förmåga att se till att administrationen fungerar på ett sätt som skapar ordning och trygghet. Du har förmåga att arbeta självständigt och i grupp på ett målinriktat och resultatinriktat sätt. Vidare behöver även vara prestigelös och tycka om att ge människor omkring dig god service. Vi önskar även att du är social och tycker det är kul att hantera kontakter i en global miljö och att arbeta med parallella administrativa uppgifter.

Stämmer det här in på dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt!

The Place - Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Mer info
Kontaktperson Amanda Engberg
Email Mejla Amanda Engberg
Område Solna
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida https://theplace.se
Sista ansökningsdag 1 dec 2022 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.