Administratör för långsiktigt konsultuppdrag

Administratör för långsiktigt konsultuppdrag

Vår kund är ett globalt teknikföretag med fokus på områdena elektrifiering, automation och digitalisering. Företaget har funnits i Sverige sedan 1893 och har idag strax över 4000 medarbetare på ett 40-tal orter. Här får du möjlighet att arbeta på ett stort bolag i tillväxt, som dessutom är en uppskattad uppdragsgivare för flera av våra nuvarande konsulter.

Rollen och uppdraget

Det här konsultuppdraget är på heltid, med start omgående och kommer att pågå till och med april 2023, men det finns mycket goda möjligheter till förlängning därefter. I rollen finns det även möjlighet att till viss del arbeta på distans. Vår kunds fräscha och moderna huvudkontor är placerat i Solna, nära både shopping, gym och restauranger i Mall of Scandinavia men även Råstasjön och Lötsjön som är mysiga att promenera runt i vårsolen.

I tjänsten ingår att du har många interna kontakter men också en del externa. Kontakterna sker via telefon, Teams och mail och är främst på engelska. Du kommer även att jobba i många olika system som exempelvis SAP, Ariba Guided Buying, Webmethods, Teams och Outlook. I rollen behöver du ha en god initiativ- och samarbetsförmåga då du samarbetar med olika delar av organisationen.

Arbetsuppgifter

Rollen som administratör är bred och du kommer bland annat att ha följande uppgifter:
  • Registrera inköpsadministration
  • Orderrelaterad support
  • Order-/leveransbevakning
  • Godsmottag/Service entry sheet
  • Vidarebefordra fakturor
  • Arbete i funktionsbrevlåda
  • Skapa och underhålla kund- respektive leverantörsdata
Kvalifikationer

För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du har:
  • Gymnasieutbildning
  • Tidigare dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete
  • Kunskap i grunderna av Excel
  • Erfarenhet av SAP är meriterande
  • God kommunikativ förmåga, såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska
  • Språkkunskaper i finska och/eller litauiska är meriterande, men inget krav
Dina personliga egenskaper

För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du är strukturerad, noggrann och har mycket god förmåga att se till att administrationen fungerar på ett sätt som skapar ordning och trygghet. Du har förmåga att arbeta självständigt och i grupp på ett målinriktat och resultatinriktat sätt. Vidare behöver även vara prestigelös och tycka om att ge människor omkring dig god service. Vi önskar även att du tycker det är kul att hantera kontakter i en global miljö och att arbeta med parallella administrativa uppgifter.

Stämmer det här in på dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt!

The Place - Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida https://theplace.se
Sista ansökningsdag 19 okt 2022 (24 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.