Service designer

Service designer

Är du en stjärna på Service Design och längtar efter att använda allt du kan för att göra livet lite bättre för flera miljoner människor. Gillar du dessutom när det går undan och vill vara i centrum när vi förändrar ett av Sveriges största bolag: Läs vidare!

På Telia har vi bestämt oss för att bli bäst på kundupplevelse och nu behöver vi fler experter som ser till att vi når det målet.

Är det här din nästa möjlighet?
Jag heter Johanna Sahlman och leder CX arbetet på Telias svenska konsumentaffär. Den Service Designer jag nu söker kommer att jobba hands on med kundresor, touchpoints och insikter för att bit för bit designa om Telia för framtiden. En del av jobbet kommer bestå i mer traditionella Service design projekt, en del i att stötta kollegorna runt om i konsumentaffären med mindre projekt och samtidigt lära ut basics i kunddrivna metoder.

Låter det här som du?

Du gillar komplexa frågeställningar och har förmåga att använda designverktyg för att lösa problemen. Det där med att hitta ett problem som är värt att lösa är lite din specialitet.

Ibland fortsätter människor att prata och diskutera i det oändliga, du vet att nyckeln till att hitta en lösning är att börja skissa. Och jo, absolut är solid desginresearch viktigt, men eftersom du är designer kliar det i fingrarna efter att sätta pennan till pappret och börja prototypa.

Du delar gärna med dig av både det du kan och av det du lär dig eftersom du vet att det kommer behövas fler kockar i soppan för att koncept ska bli till verklighet. Kommunikation är förmodligen en av dina styrkor, oavsett om det är i ord, bild eller i workshopformat. Du vet att du behöver anpassa budskapet beroende på vilken din målgrupp är.

Du tycker förmodligen att design doing är lite finare än design thinking, din drivkraft att se insikter och koncept hjälpa människor är större än att publicera en metodartikel i tidningen Touchpoint.

Du får inte längre ångest av att välja bort saker, utan har lärt dig att sålla är enda sättet att komma framåt.

Nåt mer? Att ändra ett stort bolag är inte gjort i en handvändning, det kan nog vara bra om du har tålamod, förmåga att tänka om emellanåt och inte minst humor. Allt brukar kännas snäppet enklare då.

Intresserad?
Sök via länken, eller pinga mig på LinkedIn. Vi intervjuar löpande, så tveka inte att ta kontakt, sista ansökningsdag är 2022-10-05.

Välkommen till Telia - Home to your next big opportunity!
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Media, Kultur & Design
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Everything we do is reflected in our purpose: To reinvent better connected living. That's how we make a difference for our customers in the big and in the small. That's how we contribute to the lives and livelihoods where we are present. Our skilled people and partners, innovative technologies and powerful networks are there to make daily life smoother and richer for our customers and help societies and business become more efficient and sustainable. Welcome to Telia, the home of your next big opportunity and a place where everyone can be themselves with equal access to opportunities.