Performance Marketing Manager

Performance Marketing Manager

Vill du bli en del av C Mores Performance Marketing-team, ha ansvar för den digitala marknadsföringen och vara med och bidra till att C More blir Sveriges största streamingtjänst? Just nu söker vi en Performance Marketing Manager till vårt in-house team som ska ansvara för våra programmatiska medieköp och Paid Social.

Söker du möjligheten att utvecklas inom digital marknadsföring och vara operativt ansvarig för hur en av Sveriges största streamingtjänster köper media? Då kan det här vara den perfekta rollen för dig! Som Performance Marketing Manager kommer du vara ansvarig för att planera, optimera och analysera medieköp i Display & Video med fokus på programmatiska köp och Paid Social.

Är du intresserad av streaming och entertainment och av att arbeta i en spännande branch på ett digitalt och framåtlutande företag, kommer den här tjänsten att passa dig! På C More får du möjligheten att arbeta med några av Sveriges kändaste tv-serier och världens största sporträttigheter så som Champions League, Serie A och NBA.


Är det här din nästa möjlighet?

Performance Marketing är en del av marknadsteamet som består av experter inom PR, sociala medier, marknadsföring samt detta team som består av en teamleader, ytterligare en Performance Marketing Manager, en digital analytiker och konsulter för SEO/SEM. Tillsammans med teamet kommer du att sätta strategin för all marknadsföringen och ständigt jobba för att förbättra hur teamet köper media, oavsett kanal. Ditt primära ansvarsområde är Display & Video där du fokuserar på programmatiska köp och jobbar i Google Marketing Platform. Ditt andra fokusområde är Paid Social. Då teamet har helhetsansvar för alla medieköp finns möjlighet att bredda sig och jobba med andra kanaler så som podcasts, influencers m.m.

Som en del av teamet kommer du att hantera Always on-kampanjer samt specifika kampanjer för nya serier eller sportevenemang. Utöver det dagliga operativa arbetet vill vi gärna att du bidrar med att utveckla teamet genom att t.ex. testa nya kanaler, budstrategier och olika typer av kreativa format. Framförallt vill vi att du som person och expert utvecklas i din roll så att du och teamet växer tillsammans.

Rollen inkluderar, men är inte begränsad till:
  • Operativt ansvarig för medieköp i Display & Video med fokus på Programmatiska köp Uppgift
  • Operativt ansvarig för medieköp i Paid Social.
  • Ansvarig för att planera, optimera och analysera olika typer av kampanjer.
  • Tillsammans med teamet sätta den övergripande strategin för C Mores marknadsföring

Är det här du?

Vi ser gärna att du 1-2 års operativ erfarenhet av programmatiska köp, du får gärna även ha erfarenhet av direkta displayköp och ad-ops. Vidare får du gärna ha erfarenhet av Facebook Business Manager och om du har arbetat i Google Analytics är det ett plus. Du bör ha en förståelse för det digitala medielandskapet med lite extra kunskap kring Google och Facebook. Har du ett kreativt öga blir vi extra glada men fokus ligger på att maximera medieköpen vilket kräver att du är analytisk är intresserad av att testa dig fram för bästa resultat.

Vi jobbar tight i teamet och försöker ha roligt tillsammans så du bör gilla att jobba samarbeta och kunna diskutera fram lösningar och planera kampanjer ihop. Viktigast i den här rollen är att du är redo att lära dig nytt och vill utvecklas, intresse och vilja kommer du långt med!

Dina personliga kompetenser:
  • Analytisk
  • En lagspelare som gillar att samarbeta.
  • Engagerad och intresserad av att lära sig.
  • Ett "testa sig fram"-mindset.
Din erfarenhet:
  • Relevant utbildning.
  • 1- 2 års operativ erfarenhet av Programmatiska köp.
  • God kunskap inom Google Marketing Platform:
    • Display video 360
    • Campaign Manager
    • Google Analytics
  • Erfarenhet av att planera, optimera och analysera kampanjer.
  • Analytisk och datadriven och kan jobba mot tydliga KPIer.
  • Genuint intresse för digitala medier och medielandskapets utveckling.
Ett plus om du har:
  • Erfarenhet av Paid Social: Facebook ads manager/smartly;
  • Erfarenhet av Datastudio och Google Tag manager.
Mer än bara ett jobb!
Oavsett vilket jobb du söker hos oss, ger vi dig verktygen och stödet du behöver för att styra din personliga utveckling. Vi vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Hos oss blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas. Vi respekterar människor och värdesätter mångfald. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder vi flexibilitet och ett brett utbud av olika förmåner.

Intresserad?
Tveka inte att skicka in din ansökan om du vill bli en del utav vårt team! Om du vill veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta mig på anna.chrona@teliacompany.com eller 073 508 88 03.

Vi ser fram emot din ansökan. För att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt, ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller andra kanaler. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 2021-03-21.

Välkommen till Telia - Home to your next big opportunity!
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är Nordens största kommersiella tv-bolag. TV4 och C More är ledande i utvecklingen av rörlig bild och digitaliseringen av tv-industrin med hjälp av kraften och styrkan i våra varumärken – och hos våra fantastiska medarbetare. Med en stor mängd tv-kanaler och andra tjänster, bjuder vi in hela Sverige till en tv-upplevelse i världsklass. Att ständigt vara relevanta, stå på användarnas sida och att vara en del av Sverige – det är några av våra viktigaste uppgifter.