På Cygate får du chansen att hela tiden utvecklas och arbeta med kollegor som är bland de bättre i Sverige på sina respektive områden. Med hjärtan som bankar lika hårt för människor som för teknik förser vi våra kunder med säker IT-infrastruktur och smarta digitaliseringsresor. Men det handlar inte bara om vad vi gör, utan minst lika mycket om hur vi gör det: Vi vill göra det enkelt och roligt att vara människa i teknikens värld. Vi kallar det för Leading With Competence.
Din nästa möjlighetSom Head of Service Desk & NOC kommer du arbeta tillsammans med våra skickliga och serviceinriktade medarbetare för att skapa kundupplevelser av hög kvalitet. Du ingår i Customer Operations ledningsgrupp och arbetar strategiskt såväl operativt med frågeställningar som berör kvalité på tjänster, leverans och processer.
Vi tror att du är särskilt intresserad av:
- Att skapa hållbara och skalbara processer som leder till ökad kundnöjdhet
- IT Service Management och leverans av IT som tjänst
- Leveransramverk och metodiker som grundar sig på ITIL
- Att utveckla individer och team
Exempel på det du kommer göra i rollen:
- Säkerställa att den operativa verksamheten fungerar på ett ändamålsenligt sätt
- Bidra med utveckling och effektivisering av arbetssätt och processer kopplat till vår övergripande strategi
- Skapa förutsättningar för dina medarbetare att lyckas
- Budget- och statistikuppföljning för att säkerställa effektiv och kvalitetsmässig leverans till kund
- Möta våra kunder för att säkerställa hög kvalité och leverans enligt åtagande
Cygate Managed ServicesVi är en internationell grupp med flera lokala kontor i Sverige och Indien som fått förtroendet att förvalta, drifta och utveckla våra kunders olika nätverks-, säkerhet- och molnlösningar. Managed Services hanterar support, drift och förvaltning och utveckling för våra kunder, dygnet runt och under årets alla dagar. Inom enheten finns Customer Operations, Service Delivery, Development, Business Support och vårt internationella India Operations team.
Vem är du?Som ledare inspirerar du dina medarbetare till att följa med på resan, såväl i motgång som medgång. Du engagerar dig i individer som team och intar ett coachande förhållningssätt för att möta utmaningar, men du förstår också när du själva behöver ta ägandeskap. En viktig komponent är att du även har tidigare erfarenhet av att vara chef inom en Service Desk eller NOC.
Din personlighet- Resultatorienterad
- Lätt att samarbeta med
- Förmåga att se situationer ur flera perspektiv
- Kundorienterad
- Affärsmässig
- Prestigelös
Home of ExpertsSedan 1978 är vi nördigast i IT-branschen och med nätverk och säkerhet i vårt DNA kan vi hjälpa våra kunder att utforska möjligheterna med digitalisering och molntjänster på ett tryggt sätt. Sedan 2006 är vi också en del av Telia Company och det ger oss en stabil grund att stå på. Vi tar med oss kompetens och glädje till alla möten, för vi vet att idéerna som leder till de bästa lösningarna hittar oss när vi känner oss trygga och har roligt tillsammans. Vi är hjälpsamma och inkluderande i relation till varandra och vi tror på mångfald som en styrka.
Intresserad?Vill du påbörja en spännande resa hos oss och ha mycket roligt på vägen, sök jobbet! Du kommer att vara placerad på vårt huvudkontor i Mall of Scandinavia, Solna. Om du har några frågor, kontakta mig Elin Kristof på elin.kristof@cygate.se
Rekryteringen sker löpande, så tveka inte att höra av dig. Sista ansökningsdag är
2022-05-26Passade den här rollen inte riktigt dig? Skicka in en spontanansökan via vår karriärsida och vi hör av oss om framtida möjligheter: https://pages.beamery.eu/telia/page/valkommen_till_cygate
Välkommen till Telia Cygate - Home of Experts