Digital Marknadsanalytiker

Digital Marknadsanalytiker

Vill du bli en del av C Mores Performance Marketing-team, ha ansvar för analys av marknadsföringen och vara med och bidra till att C More blir Sveriges största streamingtjänst? Just nu söker vi en digital analytiker till vårt in-house team som ska ansvara för analys av vår marknadsföring och kunddatabas med mål att optimera vår kommunikation.

Söker du möjligheten att ansvara för analys av digital marknadsföring och vara med och bestämma hur en av Sveriges största streamingtjänster köper media? Då kan det här vara den perfekta rollen för dig! Som digital analytiker kommer du vara ansvarig för att analysera marknadsaktiviteter, ge datadrivna insikter som förbättrar vår kommunikation och ansvarar för segmentering av vår kunddatabas.

Är du intresserad av streaming och entertainment och av att arbeta i en spännande bransch på ett digitalt och framåtlutat företag, kommer den här tjänsten att passa dig! På C More får du möjligheten att arbeta med några av Sveriges kändaste tv-serier och världens största sporträttigheter så som Champions League, Serie A och NBA.


Är det här din nästa möjlighet?

Performance Marketing är en del av marknadsteamet som består av experter inom PR, sociala medier, marknadsföring samt detta team som består av en teamleader, två Performance Marketing Managers, denna roll och konsulter för SEO/SEM. Som analysansvarig kommer du analysera löpande kampanjer och ge insikter som ska förbättra våra investeringar. Du kommer vara motorn i teamet som kan förklara och visualisera data, ansvara för vår datasegmentering, samt vara ansvarig för integrationer mellan analys- och budplattformar. Som hjälpmedel har du ditt favoritverktyg Google Analytics och utöver dina kollegor finns ett analysteam som du kommer jobba nära.

I det dagliga arbetet kommer du bland annat sätta upp rapporter och dashboards i t.ex. datastudio, utvärdera specifika kampanjer och löpande Always-on, vara med och planera medieinvesteringar utifrån dina insikter och ta fram kundsegment för riktad kommunikation. Vi ser gärna att du har en hög teknisk kompetens och har arbetat med integrationer av databaser, analysverktyg och budplattformar som Facebook och Google Marketing Platform. Ett stort plus om du har förståelse för nya utmaningar med digital marknadsföring, så som minskningen av cookies. Framförallt vill vi att du som person och expert utvecklas i din roll så att du och teamet växer tillsammans.

Rollen inkluderar, men är inte begränsad till:
  • Löpande analys av marknadsföringkampanjer, samt djupare kvartals och årsanalyser av marknadsföringen
  • Analysera och segmentera målgrupper från vår kunddatabas som hjälper oss förbättra vår kommunikation och gör bättre medieinvesteringar. T.ex. segment i Google Analytics, Facebook och Google Marketing Platform.
  • Visualisering av rapporter och uppföljningar som används vid löpande möten och kampanjuppföljningar.
  • Ansvarig, tillsammans med analysteam, för att utveckla vår marknads-funnel och bestämma samt utveckla vår attributionsstrategi.
  • Integration mellan plattformar så som Big Query, Facebook, Google Analytics och Google Marketing Platform.

Är det här du?

Vi ser gärna att du minst har tre års operativ erfarenhet av digital analys med fokus på Google Analytics. Du får gärna även ha erfarenhet av att jobba med marknadsföring och kanske t.o.m. har jobbat i Facebook Business Manager eller Google Marketing Platform. Vidare får du gärna ha erfarenhet av att jobba i verktyg som Datastudio och Funnel.io och har du arbetat med Big Query är det ett stort plus. Jättebra, men inte ett måste, om du har en förståelse för det digitala medielandskapet med lite extra kunskap kring mätning via cookies. Har du erfarenhet av medieköp blir vi extra glada men fokus ligger på att analysera och möjliggöra att vi tar datadrivna beslut som i slutändan maximerar våra medieköp.

Vi jobbar tight i teamet och försöker ha roligt tillsammans så du bör gilla att samarbeta och kunna diskutera fram lösningar och hjälpa teamet med insikter.

Dina personliga kompetenser:
  • Analytisk
  • En lagspelare som gillar att samarbeta.
  • Bra på att kommunicera och förklara insikter och resultat.
  • Ett "testa sig fram"-mindset.
Din erfarenhet:
  • Relevant utbildning.
  • 3+ års operativ erfarenhet av analys av marknadsföring.
  • Mycket god kunskap i Google Analytics.
  • Erfarenhet av att analysera data, ta fram insikter från detta och skapa segment som används i marknadsföringen.
  • Erfarenhet av att arbeta med attribution.
  • medielandskapets utveckling
  • Erfarenhet av Datastudio och Google Tag manager
Ett plus om du har:
  • Erfarenhet av Paid Social: Facebook
  • Erfarenhet av Google Marketing Platform
Mer än bara ett jobb!
Oavsett vilket jobb du söker hos oss, ger vi dig verktygen och stödet du behöver för att styra din personliga utveckling. Vi vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Hos oss blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas. Vi respekterar människor och värdesätter mångfald. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder vi flexibilitet och ett brett utbud av olika förmåner.

Intresserad?
Tveka inte att skicka in din ansökan om du vill bli en del utav vårt team! Om du vill veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta mig på anna.chrona@teliacompany.com eller 073 508 88 03.

Vi ser fram emot din ansökan. För att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt, ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller andra kanaler. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 2021-05-09.

Välkommen till Telia - Home to your next big opportunity!
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Övrigt
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är Nordens största kommersiella tv-bolag. TV4 och C More är ledande i utvecklingen av rörlig bild och digitaliseringen av tv-industrin med hjälp av kraften och styrkan i våra varumärken – och hos våra fantastiska medarbetare. Med en stor mängd tv-kanaler och andra tjänster, bjuder vi in hela Sverige till en tv-upplevelse i världsklass. Att ständigt vara relevanta, stå på användarnas sida och att vara en del av Sverige – det är några av våra viktigaste uppgifter.