Customer Technical Support, Professional

Customer Technical Support, Professional

Mitt namn är Gesa Helmfrid och jag leder teamet "Tailormade development and operations" inom Common Products and Services. Teamet ansvarar för flera olika delar inom telefoni-portföljen - allt från kundunika lösningar till stora företag till integrationer av standardiserade applikationer från våra leverantörer.

Vill du ha en nyckelroll i vårt team?

Som System Expert så är du en del av ett team som arbetar inom B2B-segmentet med att bland annat säkra produktions-, utvecklings- och testmiljöer för växellösningar för våra stora kunder.

Är det här din nästa möjlighet?

Arbetet sker nära både interna och externa leverantörer/kunder samt drivs enligt SAFe och ett DevOps-tänk. Tillsammans med medarbetare i teamet kommer du vara en del av 3:e linjens supportorganisation och under vissa veckor ha 24/7 beredskap för produktområdet.

Du kommer arbeta med teknisk support inklusive installation, felsökning, problemlösning och underhåll. Arbetet sker oberoende med minimal handledning där du kan även kan komma att arbeta i projekt tillsammans med resurser från andra enheter inom Telia.

Detta team inom Common Product & Services har globalt fokus men rollen kräver att du är placerad i Sverige på grund av att vissa säkerhetsklassade kunder har extra höga krav vilket gör att säkerhetskontroll kan komma att behövas. Själva teamet ansvarar för olika delar inom portföljen och integrationer med andra tjänster och produkter.

Vem är du?

Du tycker om arbeta med komplexa problem, formulera dina föreslagna lösningar och utveckla desamma. Arbetet sker både individuellt samt i team. Du tar ansvar för dina områden och du är en bra kommunikatör på svenska samt engelska. Då Telia Company är på en transformationsresa gillar du förändringar - både inom produktområdet men även vårt sätt att arbeta.

Din erfarenhet:
  • Erfarenhet av och kunskap om Telekommunikation
  • Erfarenhet av att arbeta med monitoreringsverktyg och att arbeta med incidenthantering i stora system
  • Kunskap rörande växellösningar från Cisco och nätverkskunskap i form av konfigurationsförändringar.
  • Det är en fördel om du har kunskaper kring SBC:er och tillhörande verktyg/stödsystem
  • Då vi skapar förutsättningar för olika UC-lösningar är det även en fördel om du har kunskaper rörande UC-lösningar och dess funktioner.
  • Det är en fördel om du har kunskap om samverkan mellan fysiska IT-miljöer och virtuella serverar i molntjänster och VMware (vCloud)
Dina personliga kompetenser:
  • Problemlösning - Utvecklar effektiva, förnuftiga och fungerande lösningar på problem. Ser helheten och tar hänsyn till bredare överväganden.
  • Kundfokus - Överväger varje åtgärd och beslut, i termer av dess påverkan på kunden. Visar förståelse för nuvarande och förväntade kundbehov vid beslutsfattande.
  • Samarbete - Delar information och expertis, för att uppnå önskat resultat. Förhåller sig till andra på ett öppet och accepterande sätt. Främjar teamets effektivitet genom att underlätta och bygga vidare på andras idéer.
  • Resultatorientering - Strävar efter utmanande mål och arbetar hårt för att uppnå dem.
Mer än bara ett jobb!

Oavsett vilket jobb du söker hos oss, ger vi dig verktygen och stödet du behöver för att styra din personliga utveckling. Vi vill uppmuntra dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Hos oss blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas. Vi respekterar människor och värdesätter mångfald. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder vi variation och ett brett utbud av olika förmåner.

Intresserad?

Tveka inte att skicka in din ansökan om du vill bli en del utav vårt team! Om du vill veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta mig på Gesa.helmfrid@telia.com eller på telefon 070-6631507.

Vi ser fram emot din ansökan. För att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt, ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller andra kanaler. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 2022-05-31

Welcome to Telia - Home to your next big opportunity!
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 31 maj 2022 (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Everything we do is reflected in our purpose: To reinvent better connected living. That's how we make a difference for our customers in the big and in the small. That's how we contribute to the lives and livelihoods where we are present. Our skilled people and partners, innovative technologies and powerful networks are there to make daily life smoother and richer for our customers and help societies and business become more efficient and sustainable. Welcome to Telia, the home of your next big opportunity and a place where everyone can be themselves with equal access to opportunities.