Service Manager

Service Manager

På Telia Cygate får du chansen att vara ditt bästa jag och hela tiden utvecklas. Du får jobba med kollegor som är bland de bästa i Sverige på sina respektive områden. Med hjärtan som bankar lika hårt för människor som för teknik hjälper vi våra kunder med säker IT-infrastruktur och smarta digitaliseringsresor. Men det handlar inte bara om vad vi gör, utan minst lika mycket om hur vi gör det: Med ett leende och alltid med kundens bästa för ögonen.

Din nästa utmaning?

Som Service Manager har du ett övergripande ansvar över pågående aktiviteter och åtaganden för avtalade tjänster och utvecklar kunden tillsammans med ditt kundteam. Du blir kundens röst internt på Telia Cygate och driver förbättringsmöjligheter genom att omsätta kundbehov till lösningsplaner.

En viktig del i rollen är regelbunden och kvalitativ kundkontakt genom att du driver operativa och i vissa fall taktiska samverkansmöten, där du tar ägandeskap och kvalitetssäkrar vår leverans och vår samverkansmodell. ITIL är grunden för våra driftprocesser vi använder för t.ex. Incident-, Change-, Problem-, Service Level Management och Service Requests. Hos oss får du stor frihet att jobba brett med våra tjänster, för att forma och paketera dem utifrån kundens behov och verksamhet.

Vi tror att du är särskilt intresserad av:

  • IT-infrastruktur
  • ITIL och dess ramverk
  • Att arbeta med leveranskvalité och processförbättringar

Exempel på vad du kommer att göra:

  • Medverka vid interna uppstartsmöten och sätta dig in i kundens verksamhet
  • Ansvara för och driva samverkansmöten ute hos kund
  • Följa upp och rapportera kring avtalad SLA
  • Analysera statistik och se trender i leveransen, samt jobba med förbättringar kring detta

Vem är du?

Du har tidigare arbetat som Service Manager eller i en liknande roll, och har en nyfikenhet som driver dig i ditt arbete. Du är tekniskt intresserad och motiveras av att ta ägandeskap och skapa förtroendefulla relationer ute hos kund.

Som person motiveras du av att få jobba nära dina kunder och har ett guidande förhållningssätt till deras utmaningar. Du söker att förstå deras verksamhet och kan omsätta de affärsmässiga aspekterna, för att i sin tur förmedla på vilket sätt vi på Telia Cygate kan bidra med vår leverans. Du använder din goda samarbets- och kommunikationsförmåga för att involvera och skapa engagemang bland kunder och kollegor.

Home of Experts

Sedan 1978 är vi nördigast i IT-branschen och med nätverk och säkerhet i vårt DNA kan vi hjälpa våra kunder att utforska möjligheterna med digitalisering och molntjänster på ett tryggt sätt. Sedan 2006 är vi också en del av Telia Company och det ger oss en stabil grund att stå på. Vi tar med oss kompetens och glädje till alla möten, för vi vet att idéerna som leder till de bästa lösningarna hittar oss när vi känner oss trygga och har roligt tillsammans. Vi är hjälpsamma och inkluderande i relation till varandra och vi tror på mångfald som en styrka.

Intresserad?
Vi lovar att du kommer att börja en spännande resa hos oss samtidigt som du har mycket roligt på vägen. Placeringsort är Solna, Mall of Scandinavia. Rekryteringen sker löpande, så tveka inte att höra av dig. Sista ansökningsdag är 2022-12-14.

Välkommen till Cygate - Home of Experts

Mer info
Område Solna
Yrkesroll Data & IT, Försäljning
Typ av anställning Heltid
Hemsida https://www.teliacompany.com/sv/karriar/
Sista ansökningsdag 13 dec 2022 (16 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Cygate is the leading systems integrator for data and telecommunications in the Nordics. With leading-edge knowledge in networking, IT security, telecom, mobility and operations, Cygate creates solutions for IT-infrastructure that increase efficiency and reduce risk levels for companies and organizations. In collaboration with the largest telecom operator in the Nordics as well as with the world's leading IT-suppliers, Cygate offers secure communication solutions based on cutting-edge technology. Cygate is owned by Telia Company and has 650 employees in 21 local offices in Sweden. Diversity enriches our business and our culture. It creates dynamics in our customer meetings, our ways of working and innovation in our teams. We believe diversity makes work more fun. You are most welcome to join us!