Ekonomiassistent inom e-handel

Ekonomiassistent inom e-handel

Vi söker nu för Ambeas räkning en systemintresserad och lösningsorienterad ekonomiassistent till deras leverantörsreskontra. Rollen kommer innebära löpande arbete med hanteringen av leverantörsfakturor samt stor delaktighet i digitaliseringen av deras reskontra. Du kommer bli del av ett team om 6 anställda. Rollen avser en tillsvidareanställning på heltid och är placerad i nybyggda lokaler intill Mall of Scandinavia i Solna.

Arbetsuppgifter:
  • Registrera och hantering av leverantörsfakturor
  • Arbete i e-handelssystem
  • Utbetalningar
  • Avstämning av balanskonton vid bokslut
  • First line support mot verksamheten och kontakt med leverantörer
  • Löpande arbete med utveckling av digitala verktyg
Kravprofil:
  • Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Ett par års erfarenhet från leverantörsreskontra och löpande bokföring
  • God systemvana och intresse
  • Erfarenhet från Visma Control och Proceedo är meriterande
  • Tidigare erfarenhet från transaktionsintensiv verksamhet
  • För att trivas i tjänsten är du förändringsbenägen och är ansvarstagande som person. Du har ett problemlösande förhållningssätt till ditt arbete med förmåga att höja blicken och se helheten.
Välkommen med din ansökan!

Ansvarig rekryteringskonsult är Filip Tu, 0739-10 96 62
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.talentrecruitment.se/jobba-hos-oss/
Sista ansökningsdag 29 apr (40 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Tre skäl att välja Talent Recruitment Vi är specialister

  • Istället för att rekrytera många inom branscher har vi valt att nischa oss på ekonomi och administration.

Vi är snabba
  • Vi har ett stort nätverk av kandidater som vi känner personligen. Ofta kan vi fylla en vakans inom en eller ett par dagar.
Vi är serviceinriktade

  • Vi går alltdi den extra milen för att våra kandidater och kunder ska bli så nöjda som möjligt.