Handläggare inom kundtjänst till Peab i Stockholm

Handläggare inom kundtjänst till Peab i Stockholm

Vill du utvecklas inom kundtjänst och jobba som handläggare av ärenden inom området Peab bostad? Läs mer här!

Trivs du i en roll där kundservice och kundnöjdhet är i fokus? Vill du utvecklas inom kundtjänst och jobba med handläggning av ärenden inom ett spännande och fartfyllt område? Då kan det vara dig vi söker till Peab Support AB som nu utökar teamet med en Supporthandläggare inom området bostad. Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

På Peab Support AB blir du en del av ett målinriktat och härligt team bestående av 15 personer med god sammanhållning. Här värdesätter man service och kundnöjdhet och du kommer att få fortlöpande utbildning i kundkommunikation och pedagogik. Peab är ett företag som värnar om sina anställda genom bra förmåner som bland annat kompetensutveckling.

Som supporthandläggare jobbar du i en varierad roll med många olika kontaktytor. Vill du växa i mötet med andra människor kommer du att trivas här!

Dina framtida arbetsuppgifter

Som supporthandläggare inom bostad kommer du att:
  • ta emot och registrera ärenden via telefon och mail
  • kategorisera och prioritera ärenden i enlighet med regler och rutiner
  • återkoppla ärendestatus till kunden
  • ansvara för kontakt med underleverantörer för att åtgärda pågående ärenden
I denna supportfunktion sitter du majoriteten av tiden i telefonsamtal med PEABs kunder, detta är ditt huvudsakliga arbetsområde där de flesta av ovanstående punkter ingår, det få ärenden du inte hanterar via telefon sker via mejl.

Rollen innebär också

Du kommer att sitta i Solna tillsammans med dina kollegor på supportavdelningen och under november kommer hela kontoret att flytta till nya, fina lokaler i Ulriksdal. Tjänsten är till att börja med en konsultlösning på 6 månader men behovet är långsiktigt och det finns goda möjligheter till överrekrytering för rätt person. Arbetstiderna är 08.00-17.00 och du rapporterar till gruppchefen för bostad- och IT-support.

VEM ÄR DU?

Eftersom att du kommer att jobba inom ett fartfyllt område (bostad) kommer du att ha en utredande och lösningsfokuserad roll där du får leta dig fram till rätt kontakt och lösning för ett ärende på ett självständigt sätt, givetvis med stöd från dina kollegor. Vi ser därför att du är en ödmjuk person som vågar ställa frågor och som uppskattar att jobba i team. Då du har ansvar för kundkontakt och kundåterkoppling ser vi också att du har en pedagogisk förmåga samt ett strukturerat arbetssätt som gör att du har lätt att prioritera, även under arbetstoppar.

För att du ska kunna komma in i rollen på ett bra sätt ser vi att du har:
  • jobbat inom kundtjänst eller med liknande arbetsuppgifter tidigare
  • tidigare erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem, contact center-system och/eller "self-service" portaler.
  • goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska
INTRESSERAD?

Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Mer info
Kontaktperson Linnea Wäringe
Telefon 0768830460
Område Solna
Yrkesroll Försäljning, Kundservice, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida https://www.tng.se/
Sista ansökningsdag 5 apr (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

TNG: Specialister på fördomsfri rekrytering och bemanning TNG är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och specialister på fördomsfri rekrytering. Vår vision är att se bortom fördomar vilket innebär att du söker jobb mer rättvist och fördomsfritt, vilket bidrar till en hållbar arbetsmarknad. TNG ser till kandidatens framtida arbetsprestation och kompetens, inte enbart CV-historik. Genom anonyma ansökningsprocesser, skräddarsydda arbetspsykologiska screeningtester och en transparent kandidatupplevelse utmanar TNG sina kunder att låta fakta gå före magkänsla, namn, ålder, kön och bakgrund när de rekryterar. Det bidrar till nya medarbetare och talanger, ökad mångfald, bättre lönsamhet och innovation hos våra kundföretag samt nya karriärmöjligheter för jobbsökare. Så här går det till när du söker jobb fördomsfritt: https://www.youtube.com/watch?v=ySMqqigPh10 TNG arbetar inom hela tjänstemannaområdet och har också rekryteringsspecialister inom TNG Tech, TNG IT Digital samt dotterbolaget Ada Digital. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, och Örebro, samt rekryterar och bemannar åt 400 kunder på 40 andra orter runt om i Sverige. Se alla våra lediga jobb just nu: https://www.tng.se/lediga-jobb Läs mer om vår fördomsfria rekryteringsprocess: https://www.tng.se/rekryterings-process Vill du jobba som konsult via oss? https://www.tng.se/jobba-som-konsult Vår hemsida: https://www.tng.se/