Second Line Support sökes till Props Utility!

Second Line Support sökes till Props Utility!

Det innovativa företaget Props Utility solutions söker Second line support med intresse av tekniksystem, kundsupport och möjligheten att utvecklas inom företaget.

Information om uppdraget:

Props Utility Solutions är en svensk leverantör av flexibla och prisvärda mjukvarulösningar till energibolag, telekombolag, bredbandsbolag och banker. Props har tidigare utvecklat bland annat fyra framgångsrika generationer av faktureringslösningar som idag betjänar över 22 miljoner slutkunder över hela Europa.

Om tjänsten:
I din roll som Second Line Support arbetar du med ärenden kring företagets egenutvecklade mjukvarulösningar för fakturering, mätvärdeshantering och leverantörsbyten. Du arbetar nära kunden och supporterar ärenden åt din egen kundbas som främst inkommer genom ärendesystemet. Du håller hög kvalitet av service och har löpande kontakt med din kundbas. Du arbetar med projekt där support, integrering av system och stöd åt användare sker på plats hos kund i form av uppstartsmöten där du utbildar nya medarbetare samt finns tillgänglig för frågor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära att stödja våra kunder i deras ärenden, hantera dessa i våra ärendesystem, kundkontakt samt utbildning både internt och externt.

Vi söker dig som är lösningsorienterad, analytisk och jobbar för att säkerställa att kundens problem inte blir återkommande.

Det finns en stora möjligheter för utveckling inom företaget för dig som är nyfiken och villig att lära sig mer.

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd av Props Utility Solutions. Tjänsten är på heltid och förväntas starta upp så snart vi funnit rätt kandidat. Du kommer att vara placerad på deras kontor i Solna.

Detta söker vi:

Vi söker dig som har ett starkt intresse inom teknik och IT. Som person är du initiativtagande och lösningsorienterad och du drivs av ett självständigt arbete där du alltid håller en hög kvalitét. Vidare ser vi att du har minst 1 års erfarenhet inom tekniskt arbete eller inom kundsupport. Vi ser även gärna att du talar talar och skriver obehindrat på svenska, samt har grundläggande kunskap i engelska. Vi ser meriterande på om du har utbildning inom IT. Ytterligare meriterande är erfarenhet av SQL och tidigare arbete inom energibranschen eller Telekom.

Vill du vara en del av teamet hos Props Utility? Ansöka redan idag! Urval sker löpande.

Sökord: Second Line support, Supporttekniker, Helpdesk, Teknisk support

Sökord: Second Line support, Supporttekniker, Helpdesk, Teknisk support
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag 14 dec 2022 (16 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi över 11 000 tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.com