Revenue Manager sökes för direktrekrytering till Filmstaden!

Revenue Manager sökes för direktrekrytering till Filmstaden!

Är du noggrann, analytisk och van att arbeta självständigt? Har du tidigare arbetat som Revenue Manager? Då har vi den perfekta tjänsten för dig!

Information om uppdraget:

Vi söker nu en driven Revenue Manager till vår kund Filmstaden. Filmstaden Business är en del av biografkedjan Filmstaden som sköter all företagsförsäljning av biljetter, reklamlösningar, möten och events på våra biografer. Affärsområdet står för en betydande del av intäkterna i koncernen. De består av drygt 50 personer och är baserade i Gamla Filmstaden Råsunda. Filmstaden Business utgörs av avdelningarna Sales, Marketing, Customer Insights, Product Development, Service & Quality och IT. De har också lokala säljkontor i Göteborg och Halmstad. Filmstaden är en del av Odeon Cinemas Group som i sin tur ägs av AMC, världens största biografkedja.

Du kommer att ha en nyckelroll i en organisation som är i ständig förändring där du kommer att ha stor nytta av att kunna arbeta självständigt. Du uppskattas för din framåtlutade approach och höga arbetskapacitet och du har förmågan att kommunicera såväl internt som externt. Du är analytisk och van att ta beslut baserad på data.
I den här rollen samarbetar du med, och rapporterar till Head of Insight. Du kommer att ha kontaktytor både internt inom Filmstaden samt externt inom koncernen.
I din roll som Revenue Manager kommer du att tillhöra gruppen Insite. Dina arbetsuppgifter kommer variera och bland annat vara:
  • Upprätta en priskänslighetsanalys av produkter inom Filmstaden Business (Media, Företagsbiljetter Möten & Event)
  • Löpande analysera och kartlägga kanaler baserat på lagerutnyttjande, estimat, annonsörers köpmönster och prispunkter
  • Sätta rätt tröskelpris för att maximera intäkter i den automatiserade handeln i alla kanaler och ha insikt i systemen
  • Följa nyckeltal och ge rekommendationer till förändringar
  • Söka input från byråer och omvärld
  • Medverka till att skapa pris- och rabattsättningsmodell tillsammans med produktansvarig
  • Estimering av besöksvolymer och utfall i samtliga kanaler
  • Ansvara för att följa kundlivscykeln, kundbeteenden och analysera kundernas potential samt nuvarande och framtida behov
  • Utveckla och förvalta statistiska kundmodeller
Tjänsten är på heltid och är en direktrekrytering till vår kund som inleds med 6 månaders provanställning med omgående uppstart eller enligt överenskommelse. Du kommer arbeta i vackra filmstaden i Solna under kontorstider måndag-fredag. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare: elin.johansson@studentconsulting.com

Detta söker vi:

För att vara aktuell för tjänsten har du en relevant eftergymnasial utbildning. Vidare har du mer än ett års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du ska även vara van med att hantera och strukturera stora datamängder samt ha förmågan att driva flera projekt samtidigt. Som person är du strukturerad, analytisk och noggrann men har även förmågan att tänka utanför ramarna. Vidare har du mycket goda kunskaper i Excel. Det är en fördel om du tidigare arbetat i CRM-system och är van att ta fram rapporter och underlag. Känner du att denna roll passar dig? Sök tjänsten redan idag!
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi över 11 000 tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.com