Inköpskoordinator hos en av Sveriges största kakel- och klinkerkedjor.

Inköpskoordinator hos en av Sveriges största kakel- och klinkerkedjor.

Är du en självständig och driven person med erfarenhet av inköp? Vill du arbeta med varierande uppgifter hos en av Sveriges största kakel- och klinkerkedjor? Då kan rollen som Inköpskoordinator vara din nästa utmaning!

Information om uppdraget:

Vi söker dig som har ett intresse av inköp och varuförsörjning. Du trivs med att arbeta i en dynamisk och fartfylld miljö och genom ett strukturerat och proaktivt arbetssätt har du också en förmåga att prioritera och fatta beslut när det krävs.

Som Inköpskoordinator är du expert på inköpsprocessen och arbetar förtroendeskapande både internt och externt. Du är en mycket god administratör, bekväm med registervård och att arbeta digitalt i affärssystem (Jeeves). Du talar och skriver engelska obehindrat.

Jobbet passar dig som är kommunikativ och har en analytisk ådra. Du trivs vidare med att arbeta i en miljö med stor och varierande kontaktyta, både externt och internt. Du är strukturerad och noggrann med förmågan att se saker ur olika perspektiv. Affärsmässighet, drivkraft och förmåga att se möjligheter krävs också för att Iyckas med de arbetsuppgifter som inköpskoordinator.

Som inköpskoordinator måste du behärska samtliga steg i inköpsprocessen och ska kunna arbeta med operativa och taktiska, materialavrop och upprättande av inköpskalkyler. Aktivt kunna bistå i inköpsplanering och utveckling. Kort sagt, rollen som Inköpskoordinator bjuder på många roliga utmaningar.

Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt.

Som Inköpskoordinator kommer du ingå i ett team inom benet för operativt inköp. Du kommer främst att arbeta med avrop och inköp av produkter och hantera det dagliga flödet inom det operativa arbetet.

Arbetstiderna är förlagda på dagtid under måndag - fredag och vikariatet kommer pågå omgående fram till sommaren 2023

Detta söker vi:

Detta söker vi:
  • Du arbetar med orderläggning och orderbevakning
  • Du hantera det dagliga operativa flödet
  • Du följer upp flödena och kommunicerar med berörda intressenter, både internt och externt
  • Du arbetar för att bibehålla ett visst säkerhetslager samtidigt som du håller ner kostnaden för svinn
  • Du hanterar faktureringsattestering och viss reklamation
  • Du arbetar med löpande registervård och upplägg av artiklar
Kvalifikationer:
  • Relevant utbildning/erfarenhet inom Operativt Inköp/Varuflödes planering
  • God datorvana speciellt inom Excel samt Officepaketet
  • Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska
Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av att arbetat i affärssystemet Jeeves
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Ekonomi, Inköpare
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag 20 maj 2022 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi över 11 000 tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.com