Stoneridge Nordic söker nu en Technical Customer Support

Stoneridge Nordic söker nu en Technical Customer Support

Stoneridge Nordic AB är ett expansivt företag som jobbar med service, support och försäljning av verkstadsutrustning, färdskrivare och analyssystem till den nordiska lastbils- och bussmarknaden. Våra kunder är allt från stora verkstadskedjor till enskilda verkstäder samt åkerier och bussföretag.
Vår omsättning under 2018 var 35 MSEK och vi är 7 medarbetare varav 4 jobbar på vårt kontor i Frösunda, Solna.

I samma byggnad sitter även Stoneridge Electronics AB med ca 150 medarbetare. Vi är ett helägt dotterbolag till Stoneridge som är ett globalt företag med 5 000 anställda.

Söker dig som är en stjärna på att leverera teknisk kundsupport och kan leverera det som ett proffs.

Vi är duktiga på det vi gör och du kommer göra oss till de bästa på marknaden, kom och häng med oss istället!!

Du kommer bland annat jobba med följande uppgifter;
  • Svara på tekniska frågor till verkstadspersonal i Sverige
  • Rekommendera lösningar till kunderna för deras tekniska problem
  • Ge input till utveckling av våra verktyg
  • Kundvård
  • Jobba tillsammans med säljkåren och övriga inom Stoneridge
  • Orderläggning och nära samarbete med leveransavdelningen
  • Arbeta med vår hemsida och webshop för att ge bättre kundvård och service
Hos oss kommer du få nya roliga kollegor och trivas lika bra som vi andra. Några av dem finns i södra Frankrike men de pratar naturligtvis engelska precis som du. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi önskar tillträde snarast. När du börjar hos oss får du en onboardingplan som gör att du kommer in i din roll på bästa sätt.

Har du support eller säljerfarenhet är detta ett klart plus. Din attityd och kundorientering är viktiga egenskaper som vi värderar högre än formella meriter. Administrativa förmågor och arbetslivserfarenhet är bra egenskaper för denna roll.

Att arbeta på Stoneridge är förknippat med att ha kul på jobbet. Vi strävar efter att utvecklas hela tiden och erbjuder allt från friskvård till roliga gemensamma aktiviteter. Ledarskapet är modernt och vi formar gemensamt utvecklingen framåt som företaget skall gå där du som medarbetare har en väldigt viktig betydelse.

Dina kompetenser;
  • God datorvana och erfarenhet att hantera mjukvaror som Office mm.
  • Hanterat något order- eller affärssystem
  • Intresse för teknik eller IT
  • Kunna uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift
  • Minst gymnasiekompetens
Dina egenskaper;
  • Kundorienterad
  • Strukturerad
  • Flexibel och lösningsorienterad
  • Driftig och ambitiös
  • Glad, positiv och med hög energinivå
  • Noggrann och metodisk
På Stoneridge Nordic är det viktigt med respekt för varandra varför vi har policy om en rökfri arbetsplats.

Ansök med CV och personligt brev via detta rekryteringsverktyg, senast den 2 februari 2020. Urvalet kommer påbörjas löpande och vi siktar på att påbörja intervjuer snarast möjligt. För svar på frågor angående tjänsten, kontakta Martin Wennerblom på 08-15 44 00 dagtid alt martin.wennerblom@stoneridge.com.
Mer info
Kontaktperson Mikael Wannerberg
Telefon 0730 236 110
Email Mejla Mikael Wannerberg
Område Solna
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 2 feb 2020 (5 dagar kvar)