Nu söker vi nya medarbetare till Kontaktcenter

Nu söker vi nya medarbetare till Kontaktcenter

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation genomförande av allmänna val samt trygghet och säkerhet. Är du en serviceinriktad problemlösare med god kommunikativ förmåga? Vi söker nya medarbetare till oss på stadsledningsförvaltningen.

Till Kontaktcenter söker vi nu nya medarbetare som har intresse av att ge fantastisk service till stadens medborgare och företagare. På Kontaktcenter värdesätter vi god serviceanda, engagemang och flexibilitet för att skapa arbetsglädje och nå resultat. Du ska tycka om att arbeta i grupp och vara prestigelös för att lyckas i rollen som medarbetare hos oss.

Vem söker vi?

För att lyckas i rollen är ett gediget intresse för problemlösning, vilja att ge god service och en god datorvana avgörande.

Du är trygg med att använda flera olika kommunikationsvägar såsom telefon, personligt möte och e-post. Du har en god datorvana och rör dig lätt mellan olika IT-system. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift samt har en god kommunikativ förmåga.

Vi söker dig som har:
  • Gymnasieexamen
  • God datorvana och du ska ha lätt för att röra dig mellan olika IT-system.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du:

* Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, är van att vägleda personer via telefon

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad innebär arbetet?

Kontaktcenter är det naturliga valet för medborgare och företagare som vill komma i kontakt med Solna stad. Servicen omfattar alla kanaler, såväl telefon och e-post som sociala medier samt fysiska besök. Arbetet omfattar även arbete i Solna stads reception.

Kontaktcenter blir den första ingången till staden och kontaktcenter har uppdraget att lösa de allra flesta frågor direkt.

Mer information och ansökan

Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Samordnare, Emma Valfridsson via mail: emma.valfridsson@solna.se

Sista ansökningsdatum är den 23 september - 2018. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningarna hanteras löpande. I denna rekrytering har vi telefonintervjuer som ett första steg i processen.

Vi söker två medarbetare (ett vikariat och en på tillsvidare). Tillträde sker enligt överenskommelse.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Administration, Reception, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Solna stad
Hemsida https://www.solna.se/
Sista ansökningsdag 23 sept (3 dagar kvar)