Medarbetare till Solna stads kontaktcenter

Medarbetare till Solna stads kontaktcenter

Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för samhällsfrågor? Vi söker nu en ny medarbetare till stadens kontaktcenter.

Vad innebär arbetet?

Solna stad växer rekordsnabbt. Att ge god service till medborgare och företagare är viktigt för staden och för att möta invånarnas behov och förväntningar förstärker vi stadens kontaktcenter. Kontaktcenter är vägen in till information och vägledning om stadens alla tjänster och har uppdraget att lösa de allra flesta frågor.

Du kommer att arbeta i Solna stads kontaktcenter. I arbetet ingår att ha kontakt med stadens invånare, besökare och företagare för att informera och svara på frågor om stadens alla verksamheter. Servicen omfattar alla kanaler, såväl telefon och e-post som sociala medier samt fysiska besök. Du kommer även att, tillsammans med andra kollegor, ha ett särskilt uppdrag att driva kontaktcenters utvecklingsarbete. Du kommer att ha regelbunden kontakt med personer inom Solna stad för att förankra och följa upp kontaktcenters utvecklingsarbete. Du kommer att vara länken mellan stadens fackförvaltningar och kollegor i kontaktcenter för att se till att kontaktcenter möter förvaltningarnas behov.

Vem söker vi?

För att lyckas i rollen är ett gediget intresse för problemlösning och god samarbetsförmåga viktigt. Förmågan att bearbeta och strukturera mycket information är också avgörande, samt en hög digital kompetens. Vi tror även att ett stort intresse för Solna är en nyckel till framgång.

Du ska ha en relevant högskoleutbildning, gärna inom samhällsvetenskap eller liknande, och ha jobbat i kommun tidigare. Du ska vara en duktig skribent med en god kommunikativ förmåga. Du kommer dagligen ställas inför flertalet frågor och funderingar vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken, lösningsorienterad samt har ett gott omdöme.

Du är trygg med att använda flera olika kommunikationskanaler såsom telefon, personligt möte, sociala medier, Office365 och e-post. Du har även god datorvana och rör dig lätt mellan olika IT-system. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Just nu har vi två lediga tjänster utannonserade till kontaktcenter. Om du som läser detta saknar högskoleutbildning så letar vi också efter en medarbetare där vi inte ställer det kravet, den annonsen hittar du på https://jobb.solna.se/jobs.

Vårt erbjudande

På kontaktcenter arbetar 12 kunniga och serviceinriktade medarbetare som stöttar och hjälper varandra i alla frågor. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med arbetsglädje och ett äkta engagemang för Solnas medborgare och deras behov. Kontaktcenter behöver liksom Solna stad utvecklas för att möta invånarnas och företagarnas behov och förväntningar. Här får du möjlighet att bidra till den utvecklingen med ditt driv och engagemang.

Mer information och ansökan

Om du har några frågor är du varmt välkommen att höra av dig till Johanna Hultgren, kanslichef, johanna.hultgren@solna.se eller 08-746 10 83. Facklig kontaktperson är Marika Lindhagen, marika.lindhagen@solna.se, Vision.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 23 februari. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ditt personliga brev kommer att användas som arbetsprov för att säkerställa god kommunikativ förmåga.

Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation, genomförande av allmänna val samt trygghet och säkerhet.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Solna stad
Hemsida https://www.solna.se/
Sista ansökningsdag 23 feb 2020 (3 dagar kvar)