Ekonom- och arbetsmarknadsenheten söker receptionist/administrativ assistent

Ekonom- och arbetsmarknadsenheten söker receptionist/administrativ assistent

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer, till personer med funktionsnedsättning eller missbruk samt för till brottsoffer och personer i behov av ekonomiskt stöd. Vi ger råd, stöd och handlägger frågor som rör barn- och ungdom, familjerättsfrågor, psykisk funktionsnedsättning och missbruk, samt frågor som rör brottsoffer och försörjningsstöd. Vi ansvarar även för budget- och hyresrådgivning, skuldsanering, vissa arbetsmarknadsåtgärder, serveringstillstånd samt dödsboanmälningar. Vissa verksamheter bedrivs också tillsammans med andra kommuner och flertalet insatser som erbjuds tillhandahålls av olika entreprenörer.Vi söker en receptionist/administrativ assistent till socialförvaltningen. Du kommer att vara förvaltningens ansikte utåt och vara besökarnas första kontakt och samtidigt ge service åt förvaltningens medarbetare. I tjänsten ingår även andra administrativa uppgifter som t ex kontering av fakturor, beställning av kontorsmaterial, postsortering, minnesanteckningar och uppdateringar av listor.

Vi söker dig med lägst gymnasiekompetens som har erfarenhet av receptionistarbete och/eller administrativt arbete. Din kunskap i svenska språket måste vara god, både med att förstå och kunna uttrycka dig i tal och skrift i nivå med t.ex. dokumentation.Du kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska.

Du är serviceinriktad, flexibel, stresstålig och har lätt att bemöta människor med olika bakgrund och erfarenheter. Du har god datorvana och har lätt för att lära dig nya IT-system. Erfarenhet av att arbeta i Raindance och Treserva är meriterande men inget krav. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom socialtjänsten.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med positiv stämning och god sammanhållning. Vi bryr oss om varandra och har ett tillåtande och öppet arbetsklimat. Som medarbetare får du:
  • Tillgänglig och stödjande arbetsledning och korta beslutsvägar
  • Regelbunden extern handledning
  • Moderna lokaler i Solna Business Park, med närhet till bra kommunikationer
  • Flexibel arbetstid och möjlighet till semesterväxling
  • Friskvårdsbidrag
Vid rekryteringen kommer vi att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Varaktighet/Arbetstid

Heltid. Tillsvidare. Sex månaders provanställning tillämpas.

Då intervjuer kommer att ske löpande är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2018-09-30.

Om du har några frågor är du välkommen att ringa till enhetschef Parvin Banisadr 08-746 3462 eller sektionschef Lena Bouveng 08-746 3454.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Administration, Reception, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Solna stad
Hemsida https://www.solna.se/
Sista ansökningsdag 30 sept (8 dagar kvar)