Demand planner till internationellt läkemedelsföretag

Demand planner till internationellt läkemedelsföretag

För kunds räkning söker vi en Demand Planner. Vår kund är ett av världens mest innovativa läkemedelsföretag och sitter i fina lokaler i Ulvsunda i Solna. Uppdraget startar 15 maj och pågår under 1 år. För rätt person finns goda möjligheter att på sikt en anställning direkt hos kunden.

Om tjänsten

Som Supply Planner/Demand Planner arbetar du med att säkerställa optimal anskaffning och stabil leverans av företagets produkter till marknaden baserat på befintligt lager och prognostiserad försäljning Du arbetar på nordisk nivå och ingår du i ett team med 4 kollegor. Rollen innefattar ett stort kontaktnät inom företaget, både lokalt och internationellt.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara:
  • Försäljningsprognoser
  • Proaktivt arbeta med att säkerställa lagersaldo och produktionsstatus
  • Lagerplanering och påfyllning
  • Övervaka produkter som har gått ut eller behöver ompackas eller skrotas
  • Stötta kundservice med frågor som rör kunders logistikklagomål, returer och produktbrist
  • Övervaka KPI & SLA och föreslå korrigerande åtgärder
  • Ansvarig planerare för cirka 90 SKU.
  • Kontakt med myndigheter gällande lagar och regler inom import / exportlicenser för läkemedel.
  • Prognosarbete, gå igenom masterdata och scenario planering
  • Analysera och föreslå förändringar för optimering av varuflödet
  • Medverka i strategisk utveckling av varuflödet
  • Proaktivt rapportera och hantera problem med produkttillgänglighet och flaskhalsar
Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har utbildning inom /Supply Chain/Inköp/ Logistik/ och ca 1-2 års erfarenhet av en liknande roll. Helst i en bransch inom Life Science, såsom läkemedelsföretag, medicintekniskt företag eller liknande. Du är van att arbeta i ERP-system, meriterande är om du har arbetat i SAP. Vidare har god systemvana samt mycket goda kunskaper i Excel. Du är flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Som person är du ärlig, prestigelös, lojal, driven, och ödmjuk. Du går den där extra milen för att lösa problem och våga möta utmaningar på ett öppet och positivt sätt. Det är självklart för dig att leverera med hög kvalitet och sätta kunden i fokus. Du är duktig på att planera, klarar av att stundvis arbeta i ett högt tempo och fungerar både självständigt såväl som i grupp.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Linda Stenfeldt på 076-6471633. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2019-04-24.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet...


Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.


Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp, Administration & Ledning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 9 juni 2019 (46 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.