SupportAgent AV-produkter, Adestia placering Solna

SupportAgent AV-produkter, Adestia placering Solna

I Adestias strävan att leverera "Service i världsklass" så utökar vi nu vår supportavdelning och söker en serviceorienterad SupportAgent till vårt team i Solna



SupportAgent AV-produkter, placering Solna

Tjänsten
Vi söker en till supportagent till vårt kontor i Solna som skall kunna avlasta vår interna support och hjälpa våra kunder. Adestias lokaler är ljusa och moderna och fungerar även som showroom för våra kunder. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av en liknande roll och gärna arbetat med support över telefon och fjärrledes med t ex Teamviewer, då vi även gör uppdateringar via kundernas datorer till våra system.


Huvudsakliga arbetsuppgifter för tjänsten;
  • Svara i supportslingan och vara kunden behjälplig i dom frågor som uppstår
  • Att vara kommunikativ, guida våra kunder och ha en god känsla för kundservice och vad Service i världsklass innebär: struktur ordning och reda är nyckeln till nöjda kunder.
  • Koppla upp sig mot kundens dator och system via tex Teamviewer för att avhjälpa supportärenden, både i AV och print frågor.
  • Övervakning av vår utrustning hos kund
  • Uppdatering av mjukvara på vår utrustning vi installerar hos kund inför leverans
  • Beställa förbrukningsmaterial som t ex toners etc från våra leverantörer till våra kunder när övervakningssystemet larmar så att deras maskiner inte står stilla.
  • Förbereda det vi kallar förvaltningsmöten med våra platina, guld och silverkunder med underlag om antal supportärenden under föregående period.
  • På sikt även boka in dessa efter satta datum och självständigt hålla i dessa tillsammans med ansvarig säljare.
  • Under provanställningen på 6 månader kommer din arbetsplats vara vårt kontor i Solna, därefter tillämpar Adestia 4-1 vid behov, dvs 4 dagar på kontoret och en dag som hybrid arbetsplats.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen så ser vi att du har en viss erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i dina tidigare roller. Du trivs med att vara en problemlösare och njuter av att ha en hög kundnöjdhet som ett resultat av ditt arbete.
Du har en god förmåga att navigera dig mellan olika system och vi ser gärna att du har en viss kännedom av t ex Teamviewer samt produktkunskap av AV produkter, rumsbokningsskärmar, Clickshare mm. Har du även produktkunskap från skrivare och kopiatorer såsom HP, KonicaMinolta som är två av våra huvudleverantörer så är det givetvis mer meriterande. Ovanstående är endast en del av din arbetsdag som är varierande och utmanande, dessa är viktiga men vi ser också att du är strukturerad, stresstålig och att du sprider en positiv energi. Du är självgående och tycker att "Service i världsklass" är en självklarhet. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt innehar körkort.

Vi erbjuder
Ett spännande arbete i ett företag på frammarsch som verkar i moderna och ljusa lokaler på Hemvärnsgatan 11 i Solna. Tjänsten är en heltidstjänst och vi erbjuder utöver fast lön: fri telefon, fri dator, fast lön, tillgång till gym, friskvårdstillägg och tjänstepension.

Ansöker gör du snarast med cv och personligt brev då vi intervjuar löpande. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino på 0733-763930.

Välkommen med din ansökan!

Om Adestia:
Vi tyckte att många leverantörer erbjöd stelbenta och otydliga avtal. Vi förstod inte hur tekniken kunde bli viktigare än kundens behov. Och att byta ut väl fungerande maskiner för att de ansågs gamla kändes fel.
Vår lösning? Vi bildade Adestia. Året var 2009
Adestia erbjuder tjänster och lösningar inom Digitala möten, mötesrumsteknik & utskriftshantering. Vi säljer egentligen samma produkter som många andra, men vad som istället gör oss unika är hur vi gör affärer och våra värderingar; Användarvänlighet, Driftsäkerhet och Hållbarhet. Ett tydligt bevis att vi är på rätt spår är Dagens Industri´s utmärkelser Årets Gasell företag 2019, 2020 o 2021. Läs mer på www.adestia.se
Mer info
Kontaktperson Harry Rubino
Telefon 073-376 39 30
Område Solna
Yrkesroll Försäljning, Säljsupport
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 30 juli 2022 (34 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Rubino Rekrytering erbjuder företag och organisationer ett lösningsorienterat arbetssätt med partnerskap i fokus sedan 2003. Utgångspunkten är vårt gemensamma mål att rekrytera medarbetare som gör skillnad på sista raden - oavsett om det är Säljare, Säljchefer, Account Managers eller andra nyckelpersoner och roller. För kandidater utlovar vi ett professionellt och engagerat samarbete med dig i fokus. Vi rekryterar främst i Stockholm men även i andra delar av Sverige.