HR & Office Assistant

HR & Office Assistant

På Plantagen brinner vi för växter. Men framför allt brinner vi för försäljning och våra kunder. Varje dag levererar vi ett levande kundmöte som med inspiration, kunskap och verktyg tar våra kunder närmare naturens positiva kraft. Med över 130 butiker i olika format i Norge, Sverige och Finland är vi det ledande varumärket för växter i Norden och har som vision att vara Nordens härligaste växthus. Tillsammans med våra drygt 2400 engagerade medarbetare som delar våra värderingar om glädje, tydlighet och ägarskap erbjuder Plantagen ett unikt utbud av växter och växtlösningar för att främja ett växande liv!
Nu söker vi en organiserad administratörsstjärna som förstärkning till Plantagens HR-team! Är du en doer med en förkärlek för administration och struktur? Gillar du att ha många kontaktytor och har erfarenhet av att tidigare arbetat med administration eller Office Management? Då hoppas vi att du vill bli vår nya kollega!

Plantagen Sverige har en liten (men väldigt trevlig, om vi får säga det själva) HR-avdelning bestående av HR Manager och HR-coordinator, som båda brinner för att supportera våra butiker och servicekontor inom hela spannet av HR. Vi behöver nu stärka teamet med ytterligare en härlig kollega som kan ansvara för genomförande och säkerställandet av de administrativa uppgifterna samt ta sig an rollen som Office Assistant på vårt nya och superfräscha servicekontor i Frösundavik.

Om rollen

Som HR- och Office Assistant arbetar du, tillsammans med övriga HR-teamet, med att skapa en HR-avdelning som stöttar organisationens chefer i linje med Plantagens affärsmål.

En vanlig dag kan innehålla bland annat:
  • Arbete med HR-relaterad administration så som rekryteringsadministration, skriva en ny rutin eller sammanställa resultatet från en medarbetarenkät.
  • Uppdatera vår personal- och chefshandbok.
  • Översätta norska texter till svenska som sen skall laddas upp i vårt e-learningverktyg.
  • Supportera och administrera i vårt resebokningssystem - Egencia
  • Administration kopplat till företagets tjänstebilar
  • Säkerställa att det är trivsamt genom ordning och reda på kontoret, ansvar för inköp så som frukt och kontorsmaterial, kontakt med fastighetsvärden gällande felanmälan el dyl, administrera låsbrickor m.m.
Har du läst ända hit så har du också säkert förstått att det här en bred och varierad roll, ca 75% HR-asssistant och 25% Office-asssistant. För att sammanfatta kort; du blir en nyckelspelare i att följa upp och säkerställa att de administrativa processerna inom HR-området, att det löpande administrativa HR-arbetet/stödet fungerar effektivt och med hög kvalitet samt att du blir Plantagens go-to person gällande allt som har med vårt servicekontor att göra.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är en initiativtagare med genomföringskraft - en doer som tar tag i problem och ärenden direkt, utan att vänta. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbeta i assisterande roller med adminstrativ tyngd. Du har vana av att arbeta i ett högt tempo där du lätt kan sätta dig in i olika situationer och processer. Du behöver ha god systemvana och manövrerar dig lätt runt i nya digitala verktyg. Vi letar efter dig som trivs i en roll där du får utlopp för din förmåga att strukturera och organisera, oavsett om det gäller mappar på datorn eller stökiga arkivrum. Med tanke på rollens många kontaktytor är du kommunikativ, har en social förmåga och trivs med att träffa nya människor.

Har du tidigare erfarenhet av arbete på en HR-avdelning är det mycket meriterande men det allra viktigaste är att du är nyfiken och med en drivkraft att lära sig de administrativa HR-processerna.

Varför jobba hos oss?

Vi erbjuder dig en rolig och fartfylld roll i ett företag fullt av utvecklingsmöjligheter. Du blir en del av ett passionerat, men smått ostrukturerat (det är därför vi behöver dig!) gäng som utgör HR-teamet i Sverige och du rapporterar till HR Manger. Till vår stora glädje har vi också fyra fantastiska HR-kollegor i Norge och tillsammans med dessa härliga jenter utgör vi Plantagens totala och kanske också bästa nordiska HR-team!

Tjänsten är på heltid med start i september eller enligt överenskommelse med placering på Plantagens servicekontor i Frösundavik, Solna. Här har vi tillgång till ett fullservicekontor i nyrenoverade lokaler med fri tillgång till högklassigt gym och gruppträningsklasser, café- och lunchrestauranger, shuttlebuss direkt till/från Solna station samt vackra utomhusmiljöer i Hagaparken.

Vi gör löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så vänta inte med att skicka in din ansökan, vi ser fram emot att höra av dig!

Frågor om tjänsten? Kontakta HR Manager Maria Tengblad på maria.tengblad@plantagen.se
Mer info
Område Solna
Yrkesroll HR & Personal, HR-administration
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Plantagen Sverige AB
Hemsida https://www.plantagen.se/
Sista ansökningsdag 22 maj 2021 (13 dagar kvar)