Driven Löneadministratör till Peab

Driven Löneadministratör till Peab

Är du en utvecklingsorienterad och serviceinriktad löneadministratör? Har du ett prestigelöst förhållningssätt och uppskattar ett starkt samarbete i ett bolag som värdesätter en balans i livet, då kan det här vara något för dig!

Vi söker dig som vill vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen av en effektiv och serviceinriktad organisation tillsammans med 16 kollegor i ett av Sveriges största byggföretag. En spännande period med utveckling av system och processer påbörjas nu, där du blir en del av ett team med kompetenta kollegor i en funktion som är välkänd och uppskattad inom Peab-koncernen.

Vad ska du göra?

Som löneadministratör hos Peab kommer du att jobba processinriktat i ett löneteam där förmågan att samarbeta och ha en teamorienterad inställning är avgörande. Du hanterar löner för både kollektivanställda och tjänstemän.

Du kommer bland annat att arbeta med:
  • I samarbete med teamet jobba med stora delar i löneprocessen
  • Utifrån fellistor hantera och korrigera sedvanliga uppgifter kring sjukfrånvaro, ackordsarbete, semester, bilar och traktamenten
  • Upprätta arbetsgivarintyg
  • Hantera projektanmälan och uppgifter i dessa
  • Aktivt samarbeta med övriga funktioner inom koncernen
  • Erbjuda första linjens stöd och support mot koncernens medarbetare och chefer för lönefrågor
  • Proaktivt bidra till utveckling/förbättring lönefunktionens processer och rutiner
Vem är du?

Vi söker dig som har några års erfarenhet av löneadministration och gärna en eftergymnasial utbildning inom lön. Du har god datavana och det är meriterande om du tidigare arbetat med POL samt lönehantering inom bygg. Vidare behöver du ha erfarenhet av att hantera stora volymer på ett större företag och trivs i den miljön. Vi ser gärna att du har en förståelse för kopplingen mellan lön och redovisning samt vet skillnaden mellan resultat- och balanskonton.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen vill vi att du är driven och naturligt nyfiken, du har förmågan att se lösningar framför eventuella problem. Som person är du ansvarstagande och en stark lagspelare med positiv attityd och energi. Du är givetvis noggrann och kvalitetsmedveten med ett strukturerat arbetssätt.

Då rollen inkluderar att erbjuda första linjens stöd och support mot koncernens medarbetare och chefer, behöver du ha lätt för att kommunicera både skriftligen och muntligen, vara hjälpsam och ha förmåga att leverera god service på hög nivå. Självfallet hanterar du information och frågeställningar inom lön med hög integritet och gott omdöme.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 9 sept (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.