Head of Pricing & Bid till Office Depot

Head of Pricing & Bid till Office Depot

Office Depot är en av världens största leverantörer av kontorsvaror. Med vårt unika helhetserbjudande av kontorsvaror och tjänster är vi kontorets One Stop Shop vilket ger våra kunder ett enklare kontorsliv. Vi välkomnar nu en Head of Pricing & Bid till vår verksamhet, vars första uppdrag blir att sätta en ny prisstrategi för hela bolaget. Visst låter det spännande?

Din roll
Som Head of Pricing & Bid arbetar du med och sätter företagets prisstrategi. Du har det strategiska ansvaret för hur vi ska prissätta våra produkter och tjänster för att säkerställa att vi har en konkurrenskraftigt erbjudande på marknaden. Du analyserar och granskar kundkalkyler, föreslår vad som driver intäkter och kostnader i affärsmodellen samt tänker kreativt kring affären beroende på konkurrensbild och andra förutsättningar. Vi står inför ett förändringsarbete och därför kommer mycket tid initialt läggas på arbetet med pricing där du arbetar nära företagets kategorichefer och VD i dessa frågor.
Utöver det leder du upphandlingsarbetet och till din hjälp har du ett team om fyra Bid Managers, varav en Team Lead, som operativt arbetar med upphandlingarna och rapporterar till dig.

Du är placerad på vårt moderna kontor i Solna och rapporterar till Inköpschef.

Din profil
Vi söker dig som har arbetat med Bid & Pricing i vår bransch alternativt något av det och är redo för nästa steg. Du har relevant akademisk bakgrund som exempelvis civilingenjör eller civilekonom alternativt har motsvarande yrkeserfarenhet och har mycket goda kunskaper inom Officepaketet, främst Excel.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Som person är du strategisk och resultatorienterad samt kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt då du leder arbetet inom två områden i organisationen. Vidare är du en god och lyhörd kommunikatör som uppskattar samarbete, är initiativtagande och intresserad av att leda och coacha medarbetare.

Vi erbjuder
Du erbjuds en plats i en flexibel och prestigelös organisation, som präglas av stark teamkänsla och högt engagemang – där din kompetens kommer att göra skillnad. Vi lever och lär att vår personliga service till kunden är det mervärde som gör oss till det självklara valet av leverantör och samarbetspartner, vi gör ditt kontorsliv enklare.

Din ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 3 april 2019. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Du kan även enkelt ansöka med din LinkedIn profil som CV. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Sofia
Lindqvist, tel. 0701 – 46 84 14.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Sofia Lindqvist
Telefon 0701 46 84 14
Område Solna
Yrkesroll Organisation & ledning, Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.officedepot.se/
Sista ansökningsdag 3 apr (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Office Depot är en av världens största leverantörer av kontorsvaror. Med det unika helhetserbjudande av kontorsvaror och tjänster är Office Depot kontorets One Stop Shop vilket ger kunderna ett enklare kontorsliv. Office Depot erbjuder inte bara alla tänkbara förbrukningsvaror till kontoret, utan även möbler, profilprodukter, utskriftslösningar, kaffemaskiner och mycket mer. Oavsett om det är ett litet lokalt eller stort multinationellt företag kan Office Depot erbjuda anpassade och skräddarsydda lösningar avseende allt från sortiment, beställningar och leverans. Företaget omsätter drygt 1 miljard sek och har ca 300 medarbetare. Mer information om Office Depot finns på www.officedepot.se.