Verksamhetscontroller Nordomatic

Verksamhetscontroller Nordomatic

Kort om tjänsten

På uppdrag av Nordomatic söker vi en Verksamhetscontroller.
Som Verksamhetscontroller hos Nordomatic ansvarar du för ekonomiuppföljning av projekt, månatliga genomgångar tillsammans med projektledare och enhetschefer. Du ansvarar också för att prognoser uppdateras samt att fakturering utförs i tid.

Om verksamheten

Nordomatic är en specialiserad tillväxtkoncern med fokus på 'smart buildings' och energieffektivisering i större fastigheter. Verksamheten startade 1967 och är idag den ledande, oberoende partnern inom fastighetsautomation med c: a 400 medarbetare och en omsättning som överstiger 800 MSEK. Koncernen är verksam i Sverige, Danmark och Norge. I Sverige finns kontor på 8 platser i landet. Nordomatics huvudkontor ligger i Stockholm/Globen. Våra medarbetare har givit oss höga poäng i ENPS (Employee Net Promotor Score). Snittresultatet i Sverige är 11, och resultat över 20 anses visa att medarbetarna verkligen trivs. På Nordomatic är resultatet i Sverige 38, och i Danmark 30, vilket vi är väldigt stolta över! Vi är också certifierat Karriärföretag 2017. Lär mer om oss på www.nordomatic.se

Mer om tjänsten

Tjänsten är en central roll i organisationen och du kommer kontinuerligt att ha ekonomiuppföljning av projekten tillsammans med projektledare och enhetschefer, dvs mycket nära verksamheten. Du bör därmed ha intresse av och över tid vilja ha förståelse för affären.

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara följande:
  • Fakturering inom resp. affärsenheter
  • Ekonomiuppföljning genom att leda projektgenomgångar och prognosarbete
  • Projektadministration via affärssystemet Jeeves dvs betalning, momskoder etc.
  • Uppföljning av orderuppdrag, ramaval, serviceavtal etc .
  • Du kommer att på sikt vara superuser i affärsystemet Jeeves, dvs hjälpa till med att utbilda nya användare.
  • Arbeta brett med admin inom resp. affärsenhet
  • Ansvara för att ta fram statistik och underlag inom området
  • Säkerställa att fakturering genomförs i tid.
Du kommer arbeta med att utveckla och förbättra ekonomiuppföljningen i projekten

Din profil

Vi söker dig som kanske är i början på din karriär som controller. Idag kanske du arbetar som avancerad redovisningsekonom, men känner dig redo att ta nästa steg. På Nordomatic kommer du få alla möjligheter att utvecklas inom området för att kunna ta ett utökad ansvar med tiden.

Du har en högskoleutbildning som civilekonom samt 2-3 års erfarenhet från liknande arbete. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från verksamhet inom bygg eller installation. Som person är du prestigelös, har analytiska och problemlösande färdigheter. Du har lätt för att kommunicera med andra, både muntligt och skriftligt.
Du kan arbeta självständigt, såväl som i ett team och driva ditt eget arbete mot uppsatta mål.
Goda kunskaper i MS Excel är ett krav.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Ekonomi, Controller
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 15 maj 2019 (25 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn's Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s "Entrepreneur of the Year". Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.