Webhelp söker kaffeälskare till kundservice för Nespresso

Webhelp söker kaffeälskare till kundservice för Nespresso

Dags för nya utmaningar och möjligheter? Serviceminded och flexibel? Då har vi ditt nya jobb!

Webhelp arbetar på uppdrag för Nespresso och rekryterar nu fler stjärnor till teamet. För den här tjänsten är dina språkkunskaper i svenska och engelska ett krav för att kunna svara på våra kunders förfrågningar.

Arbetsuppgifter:

Arbetet på vår kundtjänst kommer kretsa kring att assistera våra kunders förfrågningar via telefon och mail från Webhelps huvudkontor i Solna. Här har du med dina språkkunskaper och sociala färdigheter ett försprång i att skapa positiva kundupplevelser. Du kommer hantera inkommande samtal gällande nya kunder, fakturafrågor, beställningar, teknisk support med mera.

Första tiden på Webhelp:

Tjänsten påbörjas med en utbildning inriktad mot Nespressos kunder, här kommer du få rätt verktyg och kunskap samt stöttning för att kunna besvara kundernas frågor och eventuella problem. Produktkunskap och samtalsteknik är fokuspunkterna under utbildningen där teorin kommer varvas med praktik genom bland annat medlyssning tillsammans med dina nya kollegor.

Bli en del av vårt team!

Vår arbetsplats präglas av god stämning, teamwork och kundservice i världsklass! För dig som är kreativ, arbetsam och målinriktad finns alla chanser att nå nya tjänster, på Webhelp är vi duktiga på att skapa goda interna utvecklingsmöjligheter.

För att trivas på kundtjänsten tror vi att du som söker har följande:
  • En positiv attityd och lätt för att lära nya saker
  • Du är lösningsorienterad och anpassar dig lätt till olika situationer, detta då det är en stor variation om vad kunderna behöver hjälp med på varje uppdrag
  • Du är kommunikativ och lyhörd som person med en god social och verbal förmåga
  • Du strävar efter att alltid leverera bästa möjliga kundservice med expertis och engagemang
Krav för tjänsten:
  • Mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt som skriftligt
  • Mycket goda kunskaper i engelska, muntligt samt skriftligt
  • God datorvana
Arbetstider:
  • Arbetstiderna förläggs flexibelt under kundtjänsternas olika öppettider (75%)
  • Nespressos kundtjänst har öppet måndag-fredag 08:00-22:00 samt 09:00-18:00 under helgen
Lön / Förmåner:
  • Fast lön enligt kollektivavtal
  • Friskvårds- och massagebidrag
  • Goda utvecklingsmöjligheter
  • Månadsbonus
  • Språktillägg
Keywords: Customer service, technical support, kundservice, kundtjänst, kundserviceagent, kundtjänstagent, kundtjänstmedarbetare, kundservicemedarbetare, telefonsupport, teknisk support, support, advisor, agent
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Försäljning, Kundservice, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Deltid
Rekrytering hanteras av Webhelp Sweden AB
Hemsida http://www.webhelp.com/
Sista ansökningsdag 5 maj 2019 (13 dagar kvar)