Pensionsspecialist

Pensionsspecialist

HRS, NCCs shared service som innefattar NCCs löneavdelning och HR Support, utökar sitt tjänsteutbud och söker nu en pensionsspecialist med inriktning administration. Tjänsten innebär att ha ansvaret för det dagliga arbetet med administrationen av NCCs avtal gällande pension och försäkring i ett nära samarbete med NCCs Head of Pension.

Här är dina nya utmaningar

Arbetsuppgifterna är varierande och omfattar på- och avanmälningar av försäkringar, hantering av överlåtelser, rapportering av löneändringar till försäkringsbolag samt regelbundna kontroller och uppföljningar av transaktioner som genomförs varje månad. Kontrollerna kan till exempel bestå av fakturakontroller av alternativ ITP och avstämningar av Collectumfakturor.

Som pensionsspecialist- administration arbetar du också självständigt med att ha avstämningsmöten med externa samarbetspartners, till exempel Försäkringsgirot och försäkringsförmedlare, och medverkar vid informationsmöten internt inom NCC.

Dina erfarenheter

Vi förväntar oss att du har ett stort intresse för pensions- och försäkringsfrågor och att du har arbetat inom pensions- och försäkringsområdet med liknande arbetsuppgifter i minst 5 år. Du har goda kunskaper om kollektivavtalad pension, främst ITP och förståelse för de lagar, riktlinjer och skattefrågor som är förknippade med pensionsområdet.

Vi ser att du har goda kunskaper i Officepaketet (främst Excel) och har du även erfarenhet av Försäkringsgirots system COINS och lönesystemet HRM så är det en fördel. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift och om du har branschdiplom såsom IFU och/eller InsurSec så är det meriterande.

Dina egenskaper

För att trivas i NCC och i rollen behöver du vara en noggrann, strukturerad och kommunikativ person som tycker om att skapa resultat tillsammans med andra. Du ska tycka om att samarbeta i grupp, att ta initiativ och att använda din goda pedagogiska förmåga.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna.

Kom och väx!

Hos oss på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö.

Har du frågor är du välkommen att höra av dig till Head of Pension, Tomas Olofsson, 070-249 6981 eller HR Specialist Rekrytering, Karin Österman de Wall, 079-078 72 10. Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande, ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2018-11-24.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Solna
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.ncc.se
Sista ansökningsdag 24 nov (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

NCC är ett av de ledande nordiska bygg- och fastighetsutvecklingsföretagen med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17000 anställda 2016. Med Norden som hemmamarknad är NCC verksamt inom hela värdekedjan - utvecklar kommersiella fastigheter och bygger bostäder, kontor, industrilokaler och offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. NCC erbjuder även insatsvaror för byggproduktion samt tillhandahåller beläggning och vägservice. NCC skapar framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation med ett ansvarsfullt byggande som ger hållbart samspel mellan människa och miljö. Vår vision är förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna.