Service sales specialist

Service sales specialist

Miele växer och söker nu en positiv och driven Service Sales Specialist med teknisk vana till sin verksamhet i Sverige.

Arbetsbeskrivning

Att arbeta som Service Sales Specialist hos oss innebär att du kommer ha en mycket viktig roll där du har det övergripande ansvaret för försäljningsprocesserna runt våra serviceavtal. Till en början kommer en stor del av ditt arbete innefatta att upprätta en ny struktur för våra nuvarande avtal och kundregister. Detta mycket på grund av att denna roll inte finns i organisationen idag, därför kommer du även goda möjligheter att forma hur din arbetsvardag ska se ut.

Dina arbetsuppgifter innefattar ett resultatansvar för att driva och utöka vår serviceaffär. Detta genom att bedriva och öka försäljning mot befintliga kunder men även genom att upprätta avtal med nya. Arbetet kommer att ske mycket via telefon med kunder men också till stor del som direkta besök hos både nya och befintliga kunder.

Du kommer ha nära kontakt internt med bl.a. säljare, tekniker, serviceadministratören och verksamheten i Tyskland. Du rapporterar direkt till Servicedirektören i Sverige. Externa kontakter innefattar t.ex. fastighetsförvaltare, medicintekniska ingenjörer, chefer och inköpare inom både privat och offentlig verksamhet. Tjänsten innebär resande ca 2-3 dagar i veckan.

Kvalifikationer

För att lyckas i den här tjänsten tror vi att du som person är strukturerad med mycket eget driv och stark målmedvetenhet. Att du som person har en positiv och konstruktiv grundinställning till utmaningar och din omgivning i allmänhet värderas högt. Du är van med att jobba i försäljningsprocesser som bygger på långvarigt relationsbyggande och förhandlingssituationer är något du är van med. Att läsa av motparten och ha en förmåga att hålla en bra dialog även i tuffare situationer är något som du är bekväm med.

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av försäljning inom teknisk verksamhet, klart meriterande är om denna erfarenhet kommer från medicintekniska- eller fastighetsbranschen. Har du erfarenhet från upphandlingsprocesser och LOU ses även det som starkt meriterande. Du har tidigare erfarenhet från roller som har gjort dig administrativt stark, detta har gjort att sortering och upprättande av bl.a. register i t.ex. Excel är något du känner dig bekväm med. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från SAP, Salesforce eller affärssystem som kan bedömas likvärdiga. Du har B-körkort samt talar och skriver svenska och engelska på professionell nivå.

Om Miele

Miele är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat redan 1899. Miele är en internationell koncern med bas i Tyskland med cirka 19 500 anställda i 49 länder. 2016/2017 omsatte Miele-koncernen ca 4 miljarder € . Företaget har sedan starten byggt sin marknadsposition på att ligga främst inom kvalitet, teknik och innovationer. Miele AB är koncernens dotterbolag i Sverige med ca 100 medarbetare och omsätter ca 700 miljoner kronor. Vår uppgift i Sverige är att marknadsföra, sälja och bedriva eftermarknadsservice för Mieles produkter inom hushåll, industri, sjukhus- och dentalmarknaden.

Mer information om Miele finns på www.miele.se

Kontaktperson: Andreas Dahlén, Rekryteringskonsult på Randstad

070-5732443, andreas.dahlen@randstad.se


Anställningsomfattning: Heltid, tillsvidareanställning.

Tjänstgöringsort: Stockholm.

Sista ansökningsdag: 2018-11-18.
Mer info
Kontaktperson Andreas Dahlén
Telefon 0705732443
Område Solna
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Randstad
Sista ansökningsdag 18 nov (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Randstad är världens näst största HR-service företag och arbetar med bemanning och rekrytering. Vi är nu representerade i 46 länder, med över en halv miljon medarbetare på uppdrag hos våra kunder varje dag.